تولید ۱۴۷ هزارتن گوشت طیور در فروردین امسال - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

تولید ۱۴۷ هزارتن گوشت طیور در فروردین امسال

بر اساس یافته‌های مرکز آمار ایران، عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین امسال به ۱۴۷ هزار و ۳۷۰ تن رسید.

به نقل از مرکز آمار ایران،‌ عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۲ جمعاً ۱۴۷٬۳۷۰ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه فروردین سال جاری ا منتشر شد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۲ جمعاً ۱۴۷٬۳۷۰ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت ماکیان (مرغ و خروس) با ۱۴۳٬۱۵۵ تن، ۹۷٫۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱٬۲۴۰تن، شترمرغ با ۷۵ تن، و سایر انواع طیور با ۲٬۹۰۰ تن، به‌ترتیب ۰٫۸ درصد، ۰٫۱ درصد و ۲ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۲۷ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۲۷ درصد، برای بوقلمون ۳۳ درصد، برای شترمرغ ۲۲ درصد، و برای سایر انواع طیور ۱۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (اسفند ۱۴۰۱) در حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...