جزئیاتی از آمار واردات نهاده های دامی در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جزئیاتی از آمار واردات نهاده های دامی در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱

از فروردین تا بهمن ماه سال‌جاری بیش از ۱۳ میلیون و ۱۳۷ هزار تن نهاده دامی وارد کشور شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۱۸ ۱ درصدی را تجربه کرده است.

به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (اوندا)، ارزش این واردات بیش از ۶ میلیارد و ۴۵۹ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

بر اساس این گزارش، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، حدود ۷.۵ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از  ۳ میلیارد دلار وارد شده که نسبت به دوره مشابه گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۳ درصدی و به لحاظ ارزشی رشد ۲ درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است، در بازه مورد نظر در این گزارش، بیش از دو میلیون تن جو به ارزش بیش از ۹۱۱ میلیون دلار وارد کشور شده که از لحاظ وزنی کاهش ۲۸ درصدی و ارزشی رشد ۲ درصدی داشته است.

همچنین در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱.۳ میلیون تن کنجاله سویا به ارزش بیش از  ۸۴۸ میلیون  دلار به کشور وارد شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی کاهش ۴۱ درصدی و ارزشی کاهش ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است،  در بازه مورد نظر در این گزارش، بیش از دو میلیون ۱۸۰ هزار تن دانه سویا به ارزش حدود ۱.۷ میلیارد دلار وارد شده که از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب رشد ۳ و ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...