برگزاری نمایشگاه سالانه شیلات با حضور ۳ کشور خارجی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر کل بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه سالانه شیلات با حضور ۳ کشور خارجی

پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته با حضور شرکت های داخلی و سه کشور خارجی در تاریخ ۳۰ مهر تا ۳ آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

مدیر کل بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه نمایشگاه آبزیان شیلات هر ساله برگزار می شود، خاطر نشان کرد: امسال نیز تا زمانی که ابلاغ عدم برگزاری آن به ما اعلام نشود برنامه ما در تقویم نمایشگاه های بین المللی قرار خواهد داشت.

عیسی گلشاهی، در گفت و گو با «بازار» گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ مهرماه تا ۳ آبان ماه و به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

گلشاهی تصریح کرد: البته در صورت برگزاری نمایشگاه رعایت پروتکل های بهداشتی به طور کامل انجام می شود و برگزاری سمینارهای مد نظر در این نمایشگاه نیز امسال به صورت وبینار انجام خواهد شد.

رویکرد نمایشگاه امسال به نمایش گذاشتن توانمندی های داخلی است
این مقام مسئول در خصوص حضور یا عدم حضور شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه اظهار داشت: تا به امروز سه کشور «چین، فرانسه و اسپانیا» برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که این کشورها سالهای قبل نیز حضور داشته اند.

وی افزود: از سوی دیگر کشور تایوان نیز در حال مذاکره برای حضور در این نمایشگاه است.

گلشاهی با بیان اینکه نمایشگاه محلی است که به اصطلاح فعالیت های انجام شده در طی یکسال گذشته ارائه می شود، افزود: همچنین دورنما و چشم انداز سالهای آتی در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال تا حدودی رویکردهای ما به این سمت رفته است که بتوانیم تجهیزات و نهاده های مورد نیاز را در داخل کشور تامین کنیم و توانمندی هایی که در یک سال اخیر بوجود آمده را در این نمایشگاه به نمایش بگذاریم. پس طبیعتا حضور پررنگ کالاهای تولید داخلی در این نمایشگاه بسیار زیاد خواهد بود.

ایجاد فضای رقابتی با حضور شرکت های خارجی رقم می خورد
مدیر کل بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در خصوص عمده ثمرات حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه گفت: اول اینکه برگزاری این نمایشگاه با حضور شرکت های خارجی می تواند عرصه ای برای مبادله اطلاعات باشد برای اینکه افراد حضور یابند و در مورد اقلام مورد نیاز خود بتوانند به طور مستقیم با شرکت های تامین کننده رایزنی و در نهایت تامین کنند.

گلشاهی افزود: بحث دیگر این است که حضور این شرکت های خارجی حتی برای اقلامی که در داخل تولید می کنیم و مشابه خارجی دارد، می تواند یک فضای رقابتی ایجاد کند که هم تولید کنندگان ما کارشان را ارتقا دهند و هم اینکه رقبای خارجی نیز در این فضای رقابتی در داخل کشور ما قرار بگیرند و بتوانند تولیدات خود را بر اساس واقعیات موجود و نیازمندی های پرورش دهندگان، صیادان و یا واحدهای صنعتی شیلاتی عرضه کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مسلما این شرکت های خارجی نیز طی یکسال گذشته تحقیق، توسعه و پیشرفتهایی داشته اند و طبیعتا ممکن است پیشنهادات جدید و جذابی را برای تکمیل و بهبود فرایندهای آبزی پروری و صید و صیادی ما داشته باشند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...