کشت کلزا در کرمانشاه آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشت کلزا در کرمانشاه آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت کلزا در مزارع استان خبر داد.

دکتر سیدافشین صفوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز کشت کلزا در مزارع استان، گفت: بذر مورد نیاز برای کشت کلزا تدارک دیده شده و هیچ کمبودی برای تامین بذر مورد نیاز کلزا کاران در استان نداریم.

صفوی میزان مورد نیاز بذر هیبرید برای کشت کلزا را چهار کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد و افزود: از کلزاکاران می خواهیم تا از بذور مرغوب برای کشت کلزا در مزارع خود اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کلزاکاران برای افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود باید با همکاری مراکز خدمات کشاورزی و مهندسان ناظر، اصول علمی را در کاشت، داشت و برداشت کلزا بکار گیرند.

صفوی با بیان اینکه کشاورزان مناطق معتدل استان از امروز (۱۵ شهریور ) کشت کلزا را شروع می‌کنند، گفت: کشاورزان مناطق معتدل استان تا دهم مهر ماه فرصت دارند برای کشت کلزا اقدام کنند. کشاورزان مناطق سرد استان هم از پنجم مهر ماه می توانند برای کشت کلزا در مزارع خود اقدام کنند.

صفوی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۳۷۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفت و ۴۸۲۲ تن کلزا در استان تولید شد، گفت: امسال در تلاشیم تا بیش از سال گذشته کشت کلزا در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی کلزا از کلزاکاران، گفت: تمام بهای کلزای خریداری شده از کشاورزان استان به حساب آنها واریز شده است.

صفوی از کشت کلزا به عنوان یکی از بهترین کشت ها در تناوب با گندم یاد کرد و افزود: کشت کلزا می تواند در بهبود عملکرد مزارع گندم در سال بعد نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: همچینن کشت کلزا به دلیل نیاز آبی کم، یکی از کشت‌های خوب است که توصیه می‌شود کشاورزان حتما برای کشت آن در مزارع خود برنامه‌ریزی کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیخرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میل...

کشاورزی‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به باز...

کشاورزیواردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس آمار گمرک ایران، واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رس...

کشاورزی۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به سیر صعودی قیمت در بازار گوشت قرمز از اواخر بهار سال گذشته تا امروز، وضعیت صنعت دامپروری ک...