مشاور رییس جمهوری از مزرعه پرورش میگوی قشم بازدید کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

مشاور رییس جمهوری از مزرعه پرورش میگوی قشم بازدید کرد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در ادامه سفر یک روزه خود به قشم از مزرعه‌ی پرورش میگو پدیده صدف قشم واقع در غرب این جزیره بازدید کرد.

مرتضی بانک عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش میگو به خبرنگاران گفت: حضور فعال بخش خصوصی در زمینه پرورش میگو و سایر محصولات دریایی در امنیت غذایی و سلامت جامعه را تامین می‌کند.

وی افزود: همچنین با صادرات این محصولات، امکان کسب درآمد ارزی برای کشور نیز فراهم می‌شود.

مزرعه پرورش میگو پدیده صدف قشم در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در محدوده روستای نقاشه با ظرفیت تولید یکهزار و ۵۰۰ تن میگو در سال در حال فعالیت است.

این مزرعه در سال ۱۳۹۸ با افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری فعالیت خود را آغاز کرد و زمینه ساز اشتغال برای بیش از ۱۲۰ نفر نیروی کار در منطقه بوده است.

مرحله اول این طرح در سال ۹۸ با تعداد ۲۸ استخربه بهره‌برداری رسید که ۹۵ تُن میگو از آن برداشت شد.

در مرحله دوم این طرح در سال جاری، ۳۱ استخر با ذخیره‌سازی ۶ میلیون قطعه لارو ایجاد شد که با احتساب آن برداشت ۱۲۰ تُن میگودر دوره جدید پیش‌بینی می‌شود.

عملیات خاکی تمام استخرهای این شرکت به پایان رسید و در مرحله ساخت دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها قرار دارد که امید است تا پایان سال جاری تعداد ۵۸ استخر دیگر از این مزرعه وارد مدار چرخه تولید میگو کشور شود.

بانک صبح امروز برای بازدید از طرح‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد منطقه آزاد قشم شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...