کاهش مصرف نهاده ها با اجرای طرح ملی تولید مرغ سایز - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

کاهش مصرف نهاده ها با اجرای طرح ملی تولید مرغ سایز

سرافرازی، سرپرست مرکز روابط عمومی و بین الملل وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به برداشت بیش از ۸۳ هزار تن برگ سبز چای توسط چایکاران، از پرداخت ۹۱ درصد از مطالبات چای کاران خبر داد و گفت: کل مطالبات این عزیزان ۳۱۳ میلیارد تومان بوده است به حساب این عزیزان واریز شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد سرافرازی سرپرست مرکز روابط عمومی و بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از بهره برداری از ۲۳ هزار هکتار طرح توسعه منابع آب و خاکی نواحی شمال و شمال غرب کشور در استان کرمانشاه و ایلام با اعتباری بالغ بر هزار و ۷۷۳ میلیون تومان خبر داد در هفته گذشته خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ سبب اشتغال بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از کشاورزان می شود.

وی اشاره کرد: تا پایان سال گذشته ۵۴ هزار هکتار از اراضی طرح مذکور زیر کشت رفته بود که با بهره برداری از ۲۳ هزار هکتار در دو استان ذکر شده، مجموعاً ۷۷ هزار هکتار از این طرح را بهره برداری کردیم. با اجرای این طرح ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم کشور در دو استان کرمانشاه و ایلام، به اراضی آبی تبدیل شد که به طور متوسط شاهد افزایش عملکرد چهار برابری تولیدات کشاورزی خواهیم بود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سومین مرحله برداشت چای از باغات شمال در استان های گیلان و مازندران از دو روز پیش آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، حدود ۳۵ هزار تن برگ سبز چای در این مرحله برداشت کنیم.

وی ادامه داد: در دو مرحله بهار و تابستان، چایکاران کشور ۸۳ هزار و ۹۶ تن برگ سبز چای به ارزش ۳۴۸ میلیارد تومان برداشت کرده‌اند که ۶۵ درصد از برگ های برداشت شده از نوع درجه یک بوده است.

سرافرازی از پرداخت ۹۱ درصد از مطالبات چای کاران خبر داد و افزود: کل مطالبات این عزیزان ۳۱۳ میلیارد تومان بوده است به حساب این عزیزان واریز شده است.

وی با اشاره به طرح ملی تولید مرغ گوشتی سایز بیان کرد: این طرح که از مدت ها قبل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد با هدف کاهش مصرف نهاده های دامی و افزایش کیفیت گوشت مرغ بوده است که و اجرای این طرح سبب افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و مخاطرات محیطی برای مرغ ها می شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و بین الملل وزارت جهاد کشاورزی درباره اثرات دیگر طرح تولید مرغ سایز گفت: از ۹ میلیارد واکسنی که برای مرغ قبلاً مصرف می شد، یک میلیارد دز صرفه‌جویی می کنیم.

وی با اشاره به پیش روی بودن هفته دولت اظهار کرد: بسیاری از پروژه های بخش کشاورزی در حوزه های دام، طیور، آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه ها و طرح های آب و خاک در هفته دولت به ابهره برداری خواهند رسید

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...