نگرانی بابت کاهش تولید مرغ نداریم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

نگرانی بابت کاهش تولید مرغ نداریم

تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: به دلیل برخورداری از ذخایر راهبردی بالاتر از میزان مصوب نگرانی از بابت کاهش تولید مرغ نداریم.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، عباس تابش با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی جوجه ریزی در کشور، گفت: بدلیل برخورداری از ذخایر راهبردی بالاتر از میزان مصوب این میزان را جبران می‌کنیم ِ از این رو، نگرانی از این بابت نداریم.

رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان افزود: در سطح ملی و با پشتیبانی معاونت دام امور وزارت جهاد کشاورزی تفاهم کردیم که از ماه‌های آینده جوجه ریزی را به حد مناسب برسانیم و این ۱۰ درصد را جبران کند.

وی با اشاره به قیمت مصوب مرغ تصریح کرد: مرغ باید به قیمت مصوب عرضه شود و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این ارتباط با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه تولید مرغ با ظرفیت کامل در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: نهاده‌های دامی در استان توزیع می‌شود که ادعاهایی مطرح است که نهاده‌های دامی را به صورت آزاد تهیه می‌کنند، اما برای این ادعا تا کنون هیچ سندی را ارائه نداده اند.

رئیس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: قیمت‌هایی که برای مرغ مطرح کرده ایم ُ صحیح و کارشناسی شده است و اگر این تولید کنندگان مستندات خود را ارائه کنند، برای قیمت‌های کارشناسی شده جدید نیز لحاظ می‌شود.

تابش اضافه کرد:، اما در حال حاضر، مرغ باید با قیمت مصوب در سراسر کشور عرضه شود و اگر جایی این قیمت مصوب رعایت نمی‌شود مردم به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهندتا بتوانیم برخورد با کسانی که در حق مردم اجحاف می‌کنند داشته باشیم.

وی گفت: اگر در استانی در کشور کمبود مرغ وجود دارد، متولیان اعلام کنند تا از ذخایرمان نسبت به تامین آن اقدام کنیم.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...