رشد ۷ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی خبر داد:

رشد ۷ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون هفت میلیون و ۷۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نزدیک ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، « یزدان سیف» با بیان اینکه مراکز خرید در ۳۱ استان کشور آماده تحویل گندم از کشاورزان هستند افزود: ارزش کل خرید تضمینی گندم به ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

پرداخت ۹۳ درصد پول گندمکاران تاکنون

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دولت با تمام توان در شرایط سخت نقدینگی، پول گندمکاران را پرداخت می‌کند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان معادل ۹۳ درصد پول گندمکارانی که محصول خود را تحویل داده‌اند، پرداخت شده است.

سیف پرداخت به موقع و به روز پول گندمکاران و دانه‌های روغنی را از نکات مثبت خرید تضمینی امسال دانست و اضافه کرد: پول گندم‌کاران در سنوات گذشته به صورت دو مرحله و پس از تقریبا دو ماه پرداخت می‌شد.

به گفته وی، اکنون پرداخت‌ها به روز شده به طوری که درصد پرداخت‌ها روی اعداد ۸۰ تا ۹۵ درصد است.

خرید ۲۶۳ هزارتن دانه های روغنی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون ۲۶۳ هزار تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود ۱۱ هزارو ۸۰۷ میلیارد تومان خریداری شده است.

سیف با اشاره به شروع خرید تضمینی آفتابگردان در کشور افزود: در روزهای ابتدایی ۴۶۰ تن آفتابگردان در استان‌های خوزستان و کرمان خریداری شده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...