اردبیل ۷ درصد عسل کشور را تولید می‌کند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس انجمن زنبورداران ایران:

اردبیل ۷ درصد عسل کشور را تولید می‌کند

بیگناه، رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: هفت درصد عسل کشور در اردبیل تولید می‌شود که از لحاظ کیفیت قابل رقابت در بازارهای جهانی است.

عبدالرضا بیگناه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار نفر در صنعت کندوی استان اردبیل فعالیت می‌کنند که این تعداد با نگهداری و مراقبت از ۴ هزار و ۵۶۰ کلنی عسل، تولید ۷ هزار و ۳۳۷ تن عسل ناب سبلان را عهده‌دار هستند.

وی به راه‌اندازی کارخانه تولید عسل در اردبیل با برند سبلان و به شکل صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: در این واحد تولیدی که با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد تومان و نصب جدیدترین تکنولوژی تولید عسل به بهره‌برداری رسیده بیش از ۵۰ نفر در بخش‌های بسته‌بندی، فرآوری، آزمایشگاه و کادر اداری مشغول فعالیت هستند.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران تصریح کرد: این کارخانه با اخذ مجوزهای لازم تولید عسل را در بیش از ۱۲۰ نوع بسته‌بندی از ۱۲۰ گرم تا ۱.۵ کیلوگرم به صورت شیشه‌ای، کریستال و فله‌ای انجام می‌دهد تا عسل موم‌دار و شهد روانه بازار مصرف شود.

بیگناه تولید باکیفیت عسل را با برند سبلان یک کار ارزشمند و منحصربفرد توصیف کرد و گفت: امیدواریم به همت این کارخانه بیش از یک هزار تن تولید محصول انجام شده تا محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین عراق، پاکستان و افغانستان صادر شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های این انجمن برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات عسل و زنبور در استان‌های مستعد صنعت کندو بیان کرد: با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی و سرمایه در گردش به زنبورداران، تولیدکنندگان و پرورش دهندگان تولید ملکه زنبور عسل، ژل رویال، زهر زنبور، موم و بره‌موم هدفگذاری شده است.

رئیس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: در راستای اهمیت زنبورعسل در چرخه تعادل طبیعت و باهدف حمایت از فعالان صنعت زنبورداری در توسعه اقتصادی، کشاورزی و همچنین نشر و ترویج فرهنگ استفاده و تامین غذایی عسل همه ساله روز جهانی عسل برگزار می‌شود که امسال نیز برنامه‌هایی در این زمینه برگزار خواهد شد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...