مرض قند برای برندهای بزرگ مواد غذایی جذاب می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۲۰ مرداد ۱۳۹۹
کد خبر :26165
نام خبرنگار : سیده زهرا کاظمی
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری بازار
پیش بینی بازار مواد غذایی دیابتی تا ۱۰ سال آینده در کشورهای پیشرفته

مرض قند برای برندهای بزرگ مواد غذایی جذاب می شود

با بالا رفتن تعداد افراد دیابتی در سراسر دنیا، استفاده از محصولات غذایی دیابتی در بین مصرف کنندگان رواج یافته است به طوری که فعالان این بازار در پی برند سازی، تجاری سازی و بازاریابی بهتر، با هدف افزایش نفوذ محصولات غذایی دیابتی در بازار هستند.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعداد بیماران مبتلا به دیابت از ۱۰۸ میلیون نفر در سال ۱۹۸۰ به ۴۲۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. به این ترتیب شیوع این بیماری در بین افراد بالغ از ۴.۷٪ به ۸.۵٪ در طی سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ افزایش یافته است که این امر منجر به افزایش گرایش مصرف کنندگان به محصولات غذایی دیابتی شده است.

بسیاری از محققان اهمیت نقش فرمولهای غذایی مخصوص بهینه شده که معروف به غذای دیابتی است را برای درمان دیابت و عوارض مرتبط با آن اثبات کرده اند و همین امر تقاضا برای غذاهای دیابتی موجود در بازار را بالا برده است.

گفتنی است دیابت به عنوان یک تهدید جدی برای تمدن بشر است و این امر باعث افزایش محبوبیت محصولات غذایی دیابتی در بین بیماران و همچنین آگاهی یافتن مردم نسبت به این موضوع شده است و به تبع آن باعث رشد بازار غذاهای دیابتی گردیده است. شیوع این بیماری در بین افراد بالغ از ۴.۷ درصد  به ۸.۵ درصد در طی سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۴ افزایش یافته است که این امر منجر به افزایش گرایش مصرف کنندگان به محصولات غذایی دیابتی شده است

جالب است بدانید بازار جهانی مواد غذایی دیابتی به دلیل حضور تعداد زیادی از فعالان در این عرصه، یک بازار بسیار پراکنده است.

بر اساس پیش بینی کارشناسان این بخش، طی سالهای آینده فعالان عرصه بازار غذاهای دیابتی با تمرکز بر استراتژی های برند سازی و به تبع آن تجاری سازی و همچنین بازاریابی بهتر محصولات، با هدف افزایش نفوذ محصولات غذایی دیابتی در بازار فعالیت کنند.

با افزایش تعداد بیماران دیابتی و افزایش آگاهی در مورد اهمیت غذای دیابتی، انتظار می رود بازار جهانی مواد غذایی دیابتی تا ۱۰ سال آینده  شاهد رشد سریعی باشد.

طی سالهای آینده فعالان عرصه بازار غذاهای دیابتی با تمرکز بر استراتژی های برند سازی و به تبع آن تجاری سازی و همچنین بازاریابی بهتر محصولات، با هدف افزایش نفوذ محصولات غذایی دیابتی در بازار فعالیت کنند

افزایش آگاهی بهداشتی مصرف کنندگان و افزایش تعداد دیابتی ها موجب هدایت بازار مواد غذایی دیابتی می شود
در شرایط فعلی بازار، محصولات غذایی دیابتی به دلیل افزایش جمعیت دیابتی در سراسر جهان، شاهد کشش بیشتری نسبت به صنایع غذایی و آشامیدنی ها هستند. از سوی دیگر بازار آمریکای شمالی بر بازار مواد غذایی دیابتی حاکم است و پیش بینی می شود با توجه به آگاهی مردم نسبت به در دسترس بودن محصولات غذایی دیابتی در بازار، این  تسلط و حاکمیت خود را حفظ کند.

سبک زندگی پر مشغله کاری و افزایش عادت های غذایی ناسالم مصرف کنندگان منجر به دیابت و همچنین دلیلی برای رونق بازار مواد غذایی دیابتی شده است.

افزایش آگاهی در مورد دیابت، اقدامات پیشگیرانه از سوی مصرف کنندگان و نگرانی در مورد عوامل ایجاد کننده مانند افزایش چاقی، مصرف کنندگان را به سمت مصرف غذای دیابتی سوق می دهد و برخی از محرکهای اصلی رشد بازار مواد غذایی دیابتی هستند.

این در شرایطی است که افزایش سریع دیابت در بین جوانان و کودکان نگرانی بزرگان را برانگیخته است که همین امر باعث شده آنها را به سمت سازگاری با محصولات غذایی دیابتی سوق پیدا کنند. سبک زندگی پر مشغله کاری و افزایش عادت های غذایی ناسالم مصرف کنندگان منجر به دیابت و همچنین دلیلی برای رونق بازار مواد غذایی دیابتی شده است

علاوه بر این سایر مزایای این نوع غذاها همچون افزایش سرعت متابولیسم و بهبود هضم غذا نیز بر ترجیح مصرف کنندگان و تمایل پیدا کردن به مصرف محصولات غذایی دیابتی تأثیر می گذارد.

از سوی دیگر تکنولوژی و فناوری های نوین و همچنین نوآوری های اخیر فعالان این عرصه، در حال تکمیل و رشد بازار جهانی مواد غذایی دیابتی است.

لازم به ذکر است که محققان معتقدند معرفی محصولات مختلفی مانند نوشابه های کم کالری، بستنی کم چرب و سایر محصولات لبنی، ژله های بدون قند و شیرینی های دیابتی، باعث جذب مصرف کنندگان بیشتر به سمت محصولات غذایی دیابتی می شود.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...