ضرورت رعایت استانداردهای اروپا و اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
رئیس سازمان حفظ نباتات تاکید کرد

ضرورت رعایت استانداردهای اروپا و اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی

چنگلوایی، مشاور وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات بر ضرورت رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا و اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، چنگلوایی در سومین جلسه ستاد عالی گیاه پزشکی، با اشاره به ابلاغ شرایط جدید اتحادیه اروپا و اوراسیا برای صادرات محصولات کشاورزی و این که باید مناطق تولید محصولات صادراتی مشخص و این مناطق عاری از آفات و بیماری‌ها باشند، گفت: از آنجا که این موضوع بسیار حائز اهمیت و سرپیچی از آن اثرات زیادی از جمله تاثیر منفی بر روی تولید و به مخاطره افتادن معیشت تولیدکنندگان را در پی خواهد داشت، لازم است استانداردهای مورد اشاره را بپذیریم و با یک عزم ملی و وظیفه همگانی نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنیم.

وی کلید حل این مشکل را توسعه کشت مبتنی بر قرارداد دانست و افزود: با انجام کشاورزی قراردادی می توان محصول سالم و مطابق با استانداردهای لازم را در بستر تولید سفارش و سپس تحویل گرفت.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: به موازات اقدامات فنی، ‌باید مرکز روابط عمومی وزارتخانه با همکاری روابط عمومی سازمان و معاونت های مرتبط نسبت به تهیه بسته اطلاع رسانی در این زمینه اقدام کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات یادآور شد: در یک سال گذشته کارهای فوق‌العاده مهمی مرتبط با حوزه وظایف ستاد عالی گیاه پزشکی در سازمان حفظ نباتات به انجام رسیده که نتیجه هم‌افزایی بین بخشی در ارکان فنی وزارتخانه است.

به گفته وی، کنترل ملخ صحرایی، سن و زنگ گندم، همچنین توسعه مبارزه بیولوژیک و بهبود سبد آفت کش های کشور نمونه‌هایی از این موفقیت‌ها است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...