شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
مرکز امار ایران اعلام کرد

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ۱۳۹۹ به ۲، ۰ درصد افزایش رسید که در مقایسه با فصل قبل (۱.۳-)، ۳.۳ واحد درصد افزایش دارد.

به گزارش بازار به نقل از صداو سیما، در فصل مورد بررسی، در میان قلم‌های گاوداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم  گاو تلیسه (۰، ۶۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به گوساله نر زیر چهار ماه (۳۵.۸ درصد) است.

تورم فصلی
تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ۱۳۹۹ به ۲، ۰ درصد افزایش رسید که در مقایسه با فصل قبل (۱.۳-)، ۳.۳ واحد درصد افزایش دارد. در میان قلم‌های گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم  گاوتلیسه (۵، ۵- درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم  کود (۱۷، ۰ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه
تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار ۱۳۹۹ به ۱، ۵۰ درصد رسید که در مقایسه با فصل قبل (۳.۹۶)، ۲.۴۶ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در فصل بهار ۱۳۹۹ نسبت به فصل بهار ۱۳۹۸، ۱.۵۰ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم گاو تلیسه (۲۲.۲۵- درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم کود (۳۲.۰۴ درصد) است.

تورم سالانه
تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل بهار ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۱۷، ۸ درصد رسید که نسبت به فصل قبل (۳۶.۲)، ۱۸.۴ واحد درصد کاهش نشان میدهد. در فصل مورد بررسی، در میان قلم‌های گاوداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم گاو تلیسه (۰.۶۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به گوساله نر زیر چهار ماه (۳۵.۸ درصد) است.

شاخص استانی
بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در بهار ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که شاخص اکثر استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان یزد با ۱۳، ۵۰ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان گلستان با ۵.۳۴ درصد کاهش است.

مقایسه شاخص کل استان‌ها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین درصد تغییر مربوط به استان یزد با ۲۳، ۲۸ درصد و کمترین آن مربوط به استان مرکزی با ۱۳.۳۱ درصد کاهش است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...