افت محسوس قیمت محصولات باغی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران خبر داد

افت محسوس قیمت محصولات باغی

مصطفی دارایی نژاد

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از افت محسوس قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی های قبلی، از ابتدای ماه قیمت محصولات باغی همچون گیلاس، زردآلو، هلو و شلیل نسبت به هفته های قبل ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزاش اکودام به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران افزود: با توجه به فراوانی عرضه و رشد ۱٫۵ برابری تولید نسبت به سال قبل پیش بینی می شود که قیمت میوه طی روز های آتی مجدد ۵ درصد در بازار کاهش یابد.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه قیمت میوه های وارداتی نسبت به قبل کاهش محسوسی داشته است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت انبه در میدان عمده فروشی تهران از ۴۰ هزار تومان به ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار تومان، موز هندی به ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان و موز اکوادور به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان کاهش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اتحادیه بارفروشان متولی اختلاف قیمت میوه از عمده فروشی تا خرده فروشی نیست، گفت: بنابر قانون مغازه داران برحسب فاکتور می توانند ۲۰ درصد قیمت اقلام صیفی و ۳۰ تا ۳۵ درصد میوه را افزایش دهند.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: عرضه مستقیم محصولات باغی باید از سوی اتحادیه باغداران صورت گیرد که متاسفانه علی رغم فساد پذیر بودن محصولات، تعاون روستایی در این زمینه کمکی به باغداران نمی کند.

دارایی نژاد در پایان قیمت هر کیلو گیلاس را از ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار تومان، زردآلو ۵ هزار تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، هلو ۵ هزار تا ۹ هزار تومان و شلیل ۶ هزار تا ۸ هزار تومان اعلام کرد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...