۱۷ خرداد؛ از زنگ خطر کرونا تا محیط زیست در آتش - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۷ خرداد؛ از زنگ خطر کرونا تا محیط زیست در آتش

زنگ خطر

رعایت نکردن هشدارها، پروتکل ها و همچنین فاصله اجتماعی در برخی استان ها ابتلا به بیماری کرونا را در آستانه یک بحران جدی قرار داده است، به طوری که سیستان و بلوچستان، سنندج، آذربایجان‌های شرقی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان، خراسان شمالی و خوزستان به نقطه قرمز رسیده و تعداد مبتلایان آن روند صعودی داشته است.

نگاهی به شلوغی خیابان ها و مراکز خرید، تفرجگاه ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه، فروشگاه ها و حتی مطب های پزشکان، نشان از آن دارد که بسیاری از هموطنانمان چندان کرونا را جدی نگرفته و کووید ۱۹ روی فرش قرمزی که با بی توجهی برخی از مردم برایش پهن شده، همچنان برای خود جولان می دهد و گویی در این کشور نه خانی آمده و نه خانی رفته است و همه چیز عادی ، عادی است.

ویروس کرونا که بیش از سه ماه است در کشورمان جا خوش کرده، بعد از آنکه در موج اول و دوم روند نزولی را طی کرد؛ اکنون به علت کم‌توجهی به موارد بهداشتی و جدی نگرفتن این بیماری، ۲ هفته ای است که روند افزایشی به خود گرفته و نیاز است که بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شود.

در روزهای اخیر با بی توجهی مردم، جدی نگرفتن بیماری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، شهروندان دوباره در مراکز پر رفت و آمد حضور یافته و بازارها چنان شلوغ شدند که گویی هیچوقت این ویروس جولان نداده است.

اگرچه ثبات نسبی و کاهش اندک موارد ابتلا به کرونا در برخی استان ها با وضعیت قرمز در روزهای اخیر دیده شده، اما شرایط در سیستان و بلوچستان، سنندج، آذربایجان‌های شرقی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان، خراسان شمالی و خوزستان همچنان قرمز است و تعداد مبتلایان روند صعودی داشته است، رعایت نکردن هشدارها، پروتکل ها و همچنین فاصله اجتماعی در دیگر استان ها ممکن است منجر به بروز موج دوم این بیماری شود.

خبرنگاران مراکز استانی و دفاتر ایرنا در ۲۴ ساعته گذشته تلاش کردند تا تازه ترین اخبار و گزارش ها با محوریت کرونا را به اطلاع عموم برسانند و هشدارهای لازم در خصوص رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی بدهند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...