آخرین آمار جهانی کرونا/ آمریکا با ۱.۷۴ میلیون مبتلا همچنان در صدر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آخرین آمار جهانی کرونا/ آمریکا با ۱.۷۴ میلیون مبتلا همچنان در صدر

امار کرونا

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۵ میلیون و ۷۹۲ هزار فر به بیماری کرونا بتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا با یک میلیون و ۷۴۵ هزار مبتلا همچنان در رده نخست جهان قرار دارد.

به گزارش اکودام به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا این لحظه ۵ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۵۳ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۵۷ هزار و ۴۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۷۳۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۰ هزار و ۵۴۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع یک‌ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۸۰۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۰۲ هزار و ۱۰۷ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۰ هزار و ۱۵۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۱۴ هزار و ۶۶۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۲۵ هزار و ۶۹۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۸ هزار و ۳۳۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۷۰ هزار و ۶۸۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۳ هزار و ۹۶۸ روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز به ترتیب با ۲۸۳ هزار و ۸۴۹، ۲۶۷ هزار و ۲۴۰، ۲۳۱ هزار و ۱۳۹، ۱۸۲ هزار و ۹۱۳ و ۱۸۱ هزار و ۸۹۵ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ترکیه و هند نیز به ترتیب با ۱۵۹ هزار و ۷۹۷، ۱۵۸ هزار و ۳۳۳ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌‌ترتیب با ۱۹۰ هزار و ۱۳۰، ۱۹۶ هزار و ۹۵۸ و ۱۶۲ هزار و ۸۰۰ هزار بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...