احیاء کشتارگاه صنعتی سلسله پس از سالها رکود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مرکزلرستان

احیاء کشتارگاه صنعتی سلسله پس از سالها رکود

فعال شدن این کشتارگاه گام مهمی در حمایت از پرورش و تولید گوشت مرغ در استان لرستان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزلرستان استاندار لرستان امروز درسفر به شهرستان سلسله گفت: این واحد صنعتی باپیگیری جهاد کشاورزی استان و پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی به مدار تولید بازگشته است.
خادمی ارزش سرمایه گذاری انجام شده در این طرح را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به وجود ۶۹ مرغداری در شهرستان سلسله؛ اظهار امیدواری کرد با فعال شدن دوباره این کشتارگاه، صنعت مرغداری در این شهرستان رونق بیشتری بگیرد.
این کشتارگاه ظرفیت کشتار ۲ هزار مرغ در ساعت را دارد و۴۰ نفر مستقیم و ۲۰۰ نفر غیرمستقیم در آن مشغول به کار هستند. سالن‌های پیش سرد کن، انجماد، نگهدارنده و کارخانه یخ از امکانات این کشتارگاه است.

استاندار لرستان همچنین از تکمیل مجتمع پرورش ماهی دو آب الشتر در آینده نزدیک خبرداد. خادمی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این طرح گفت: مجتمع دوآب الشتر از جمله طرح های موفق واگذارشده به بخش خصوص است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی ظرفیت مجتمع پرورش ماهی سردابی دو آب الشتر را ۱۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به شیوه های نوین تولید و امکانات مجتمع، این ظرفیت تا ۲ هزارو ۵۰۰ تن قابل افزایش است. با افتتاح این طرح ۷۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۲۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

استاندار لرستان در سفر به الشتر همچنین از یک واحد فیلتر سازی در شهرک صنعتی الشتر بازدید کرد. این طرح در ابتدای به عنوان شغلی خانگی در الشتر فعال شد و مجری طرح حال با توسعه فعالیت های خود؛ تولید فیلتر به شیوه صنعتی را در دستور کار دارد.این کارخانه ظرفیت تولید ماهیانه ۴۰ هزار عدد فیلتر روغن و ۳۰ هزار عدد فیلتر هوا را دارد. سرمایه‌گذاری این طرح یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و ۱۴ شغل ایجاد می‌کند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...