تردد و جابه‌جای دام بدون پلاک در استان قزوین ممنوع می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

تردد و جابه‌جای دام بدون پلاک در استان قزوین ممنوع می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : براساس مصوبه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از 15 دیماه سال جاری صدور گواهی حمل بهداشتی – قرنطیه ای برای تردد دام فقط برای دام های دارای پلاک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی شاپورزاده با اعلام این مطلب افزود: بر اساس مصوبه این قانون  به منظور رصد و پایش کالا‌های تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی، گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای برای تردد دام شامل گاو، گاومیش، گوسفند، بزو اسب   از ۱۵ دیماه منحصراً برای دام‌های دارای پلاک  انجام می شود.

وی گفت: دامدارانی که قصد حمل دام را در سطح استان قزوین دارند، قبل از حمل با مراجعه به نمایندگی تشکل های صنفی شامل اتحادیه دامداران ، اتحادیه دامپروی و یا نمایندگی های دامپزشکی سطح استان می توانند نسبت به دریافت پلاک ۱۶ رقمی اقدام کنند.

به گفته وی ، هر راس دام در این طرح یک شناسه و یا کد ملی ۱۶ رقمی اختصاصی دریافت خواهد کرد.

شاپور زاده  تعداد دام سبک استان را بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار  راس و دام های سنگین  را هم بالغ بر ۳۶۰ هزار  راس برآورد کرد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین مزیت اجرای این طرح ها را جلوگیری از قاچاق و  سرقت و حتی چرای  غیر مجوز دام در  مراتع و و اراضی کشاورزی  دانست و اظهار داشت : پلاک ۱۶ رقمی دام ها در سامانه های وزارت جهاد کشاورزی  به ثبت می رسد و در آن  نژاد  دام، نام دامدار و مکان نگهداری دام ( دامداری ) نیز درج می شود.

این مسئول گفت: با اجرایی شدن کامل این طرح ، آمار دام موجود در استان نیز برای تصمیم گیری آینده دست اندرکاران این بخش تسهیل خواهد شد.

 

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...