اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای آموزش و ترویج کشاورزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرپرست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی مطرح کرد

اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای آموزش و ترویج کشاورزی

بازرگان، سرپرست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در حوزه آموزش و ترویج، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در هدف‌گذاری ها موثر است.

به گزارش اکودام به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز بازرگان در جلسه شورای مدیران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: تحقیقات، آموزش و ترویج در کنار هم معنا پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده است اما نیاز به عزم جدی و همکاری و انسجام بیشتر در خصوص موضوعات مختلف داریم.

بازرگان با اشاره به اینکه هدف از تحقیق، آموزش و ترویج باید مشخص باشد، گفت: هدف منجر به حل مسئله می‌شود و کار مفید باید هدفمند باشد؛ در این راستا رفتارهای سازمانی باید مخاطب محور باشد.

وی گفت: باید متناسب با رسته های شغلی توانمندسازی همکاران، آموزش و توسعه منابع انسانی انجام شود.

بازرگان با بیان اینکه به نظر می رسد به انسجام بیشتری در زمینه تحقیقات نیاز داریم، گفت: تحقیقات باید به نفع کشور، جامعه و بهره برداران باشد و باید بر روی تحقیقات پافشاری شود.

سرپرست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: اگر برنامه صلاحیت حرفه‌ای، تفاهمنامه های منعقد شده بین سازمان و دستگاه‌های ذیربط  و آموزش در هنرستان های کشاورزی به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود، بسیار مفید خواهد بود.

وی گفت: همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آموزش و ترویج در هدف‌گذاری ها موثر است؛ بنابراین می‌توان یافته‌های چند پروژه را با هم پیوند داد و به نتیجه در عرصه رسید.

بازرگان با بیان اینکه ما مسئول حل مسائل کشاورزان هستیم، گفت: نتایج تحقیقات آموزش و ترویج باید مشهود باشد و لازم است به دنبال راهکارهای درست باشیم و به صورت مرتب برنامه‌های پایشی انجام شود. همچنین باید از ظرفیت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به خصوص در استان‌ها برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

سرپرست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی  گفت:  باید از منابع ملی و استانی نیز در شرایط بحران کرونا استفاده شود؛ همچنین برای این مهم باید با بخش خصوصی بدون رقابت و با دید منافع کل کشور وارد مذاکره و همکاری شویم.

بازرگان افزود: هرگاه ارتقای شغلی و منافع شخصی محققان، اعضای هیات علمی و همکاران در راستای منافع ملی و کمک به حل مسایل کشاورزی کشور باشد، می توان گفت اتفاق ارزنده ای رخ داده است.

بازرگان با تاکید ویژه بر ساخت برنامه های تلویزیونی و همکاری پیوسته با صدا و سیما، یادآور شد: بحث تربیت کشاورزان آینده، تربیت مربیان حرفه ای، رسانه های آموزشی – ترویجی، آموزش زنان و بهره برداران بخش کشاورزی نیز باید به طور ویژه پیگیری شود و موانع و مشکلات سر راه را با همفکری و همراهی هموار سازیم.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...