ارتقای امنیت غذایی، محور اصلی تحقیقات کشاورزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد

ارتقای امنیت غذایی، محور اصلی تحقیقات کشاورزی

بازرگان، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ارتقای امنیت غذایی و بهره‌وری منابع تولید، محورهای اصلی تحقیقات کشاورزی هستند.

به ‌گزارش اکودام به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این نشست گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مسئولیت پیدا کردن راه حل برای بخش کشاورزی، آموزش و ترویج یافته های نو برای گذر از مشکلات به بهره برداران را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی و حل مشکلات کشاورزی مبتنی بر دو محور اساسی است، یادآور شد: ارتقای امنیت غذایی کشور و ارتقای بهره وری منابع تولید دو محور اصلی در بخش تحقیقات کشاورزی است.

بازرگان با اشاره به اینکه امنیت غذایی سه مولفه روشن دارد، گفت: کمیت، کیفیت و دسترسی، سه مولفه اصلی امنیت غذایی هستند که در پژوهش‌های این سازمان مدنظر قرار دارند.

وی با تاکید بر این که ارتقای بهره‌وری در منابع انسانی و منابع تولید در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری کشاورزی یکی از پایه های تولید است و در تحقیقات کشاورزی تلاش می‌کنیم، بهره‌وری منابع را بالا ببریم تا از نعمت های خدادادی بهتر استفاده کنیم؛ امنیت غذایی ما پایدار بماند و نسل های بعدی نیز بتوانند از این منابع ارزشمند بهره‌مند شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما همچنان در شرایط جنگی قرار داریم و لازم است حداکثر تولیدات را انجام دهیم تا به جهش تولید برسیم.

در این نشست، معاون امور فرهنگی آموزش حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت:  سلسله نشست‌های فرهنگ و کشاورزی در راستای تعامل و نقش فرهنگ در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی برگزار می شود.

روح‌الله شاه‌مرادیان ادامه داد: مخاطبان ما در این نشست‌ها مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد کشاورزی استان ها و سازمان های تابعه؛ روسای مراکز تحقیقات کشاورزی، روسای ادارات فرهنگی، روسای ادارات آموزش عقیدتی و مشاورین امور بانوان به صورت ویدئو کنفرانس در این جلسه حاضر هستند.

وی اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مغز و رای علمیت وزارت جهاد کشاورزی بوده و این نشست، به عنوان نقش فرهنگ در علمی شدن کشاورزی در راستای جهش تولید برگزار شده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...