کاهش آمار کرونا نشان‌‌دهنده ریشه‌‌کن شدن بیماری نیست - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کاهش آمار کرونا نشان‌‌دهنده ریشه‌‌کن شدن بیماری نیست

امار کرونا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: متاسفانه کنترل و یا کاهش بار بیماری کرونا پیام غلطی است که به مردم رسیده و اگر در برخی شهرها آمارهایی از کاهش کرونا به گوش می‌‌رسد نباید تصور کنیم که به طور کلی بیماری ریشه‌‌کن شده است.

به گزارش اکودام به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ دکتر علیرضا زالی ضمن ابراز نگرانی از افزایش میزان ترددها و سفرهای بین استانی اظهار کرد: با انجام ترددهای غیر ضروری و تفریحی در سطح شهر و افزایش مسافرت‌‌ها قطعا با افزایش بار بیماری روبه‌‌رو خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه کنترل یا کاهش بار بیماری کووید ۱۹ پیام غلطی است که به مردم رسیده، و اگر در برخی شهرها آمارهایی از کاهش کرونا به گوش می‌‌رسد نباید تصور کنیم که به طور کلی بیماری ریشه‌‌کن شده است.

زالی کرونا را ویروسی فریبنده و خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: باید ملاحضات بهداشتی با قوت و جدیت همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تصریح کرد: در تهران ۳۱۳ مورد جدید بیماری کرونا در بخش‌‌های عادی و ۸۶ نفر نیز در بخش‌‌های ویژه بستری شده‌‌اند و ۴۶۲ بیمار نیز از مجموع بیمارستان‌‌های تهران ترخیص شده‌‌اند.

وی از افزایش یک و نیم درصدی آمار مبتلایان خبر داد و گفت: این مهم نشان دهنده شیب نسبتا ملایم مبتلایان به کروناست.

زالی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بهبودیافتگان در بیمارستان‌‌های کلان شهر تهران توضیح داد: ناقلین بدون علامت، گروه‌‌های پرخطر انتشار بیماری کرونا محسوب می‌‌شوند و حتی در افرادی که از بیمارستان‌‌ها هم مرخص می‌‌شوند، درمان قطعی سه تا چهارهفته زمان‌‌بر خواهد بود.

وی از برنامه ریزی برای نحوه فعالیت ادارات و ارائه پیشنهادات برای ناوگان حمل و نقل عمومی برای کنترل و ریشه کنی کرونا در تهران خبر داد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تغییر روند زندگی مردم و کنترل کرونا خواهد بود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌‌های کاری مختلف در شیفت‌‌های شب و یا بعدازظهر، راه برون‌‌رفتی برای کاهش ترددها خواهد بود.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...