واحدهای متخلف تولید کننده جوجه برخورد قانونی می شوند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
محیط زیست تهران:

واحدهای متخلف تولید کننده جوجه برخورد قانونی می شوند

تهران- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران،با اشاره به اینکه معدوم سازی جوجه های یک روزه در تهران اتفاق نیافتاده است گفت: کارشناسان محیط زیست واحدهای تولید کننده جوجه را نظارت می کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

به گزارش اکودام، سعید محمودی روز شنبه در واکنش به تصاویر و فیلم های منتشر شده از معدوم سازی جوجه های یک روزه اظهار داشت: به تمام واحد های تولید کننده این استان نسبت به بروز چنین اتفاق هایی هشدار و ابلاغ کرده ایم تا در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی افزود: هماهنگی های لازم با نهادهایی از جمله جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان تهران صورت گرفته است تا با مدیریت از بروز چنین اقدام هایی جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در استان تهران ۹ واحد تولید جوجه فعال است گفت: تیم های کارشناسی محیط زیست بر وضعیت این تعداد واحدها نظارت می کنند در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد شد.

محمودی ادامه داد: زنده به گور کردن جوجه ها، نوعی حیوان آزاری است که محیط زیست در این زمینه ورود کرده و با متخلفان برخورد می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین در صورت هر گونه بروز خسارت و یا تلف شدن جوجه ها باید مجوز از دستگاه های متولی صادر شود و محیط زیست استان تهران در جریان این امر  قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سلامت شهروندان و مسائل زیست محیطی خط قرمز محیط زیست استان تهران است گفت: هر گونه دفع غیراصولی و غیربهداشتی که در این زمینه بروز کند مخاطراتی بر سلامت شهروندان خواهد داشت.

محمودی تاکید کرد: محیط زیست متولی زیستی استان تهران در حفظ سلامت شهروندان و مدافع گونه های جانوری در خط مقدم بوده و با متخلفان برخورد می کند.

به گزارش اکودام، روز گذشته تصاویری از معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه منتشر شد. برخی عدم تامین ارز از سوی بانک مرکزی را عامل مشکل واحدهای صنفی برای فروش جوجه‌های یک روزه می‌دانستند که منجر به از بین بردن جوجه‌ها شد.

اما نامه‌ای که در روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه از سوی انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه به واحدهای صنفی ارسال شده است، نشان می‌دهد که این اتفاق یک تصمیم درون‌صنفی برای تنظیم میزان تولید بوده است و ربطی به دولت ندارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...