توزیع ۱۰ هزار تن گوشت وارداتی با قیمت مصوب - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد

توزیع ۱۰ هزار تن گوشت وارداتی با قیمت مصوب

توزیع ۱۰ هزار تن گوشت مرغوب وارداتی به صورت منجمد با قیمت مصوب از امروز آغاز می شود و تا بیستم ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

عباسی معروفان در گفتگوی اختصاصی با اعلام آغاز فروش گوشت تنظیم بازار ویژه ماه مبارک رمضان از امروز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور اظهار داشت: قیمت فروش گوشت تنظیم بازار کیلویی ۴۲ هزار تومان است و از طریق این فروشگاه‌ها در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خاطرنشان کرد: برای تامین مجدد گوشت ماه رمضان هم مشکلی نیست و در صورت نیاز باز هم گوشت در بازار عرضه میشود.
وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در مورد تامین مرغ برای ماه رمضان وجود ندارد تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده هیچ کمبود و افزایش قیمتی در ماه رمضان نداریم و هر چقدر بازار نیاز به مرغ داشته باشد آماده تأمین آن هستیم.
عباسی معروفان افزود: در حال حاضر قیمت فروش مرغ در بسیاری از استان‌ها پایین‌تر از قیمت مصوب تنظیم بازار است که این موضوع نشان از افزایش عرضه در فروشگاه‌های سراسر کشور است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: در روز‌های گذشته توانستیم ذخایر استراتژیک کشور را با حجم بالای خرید مرغ مرغوب تأمین کنیم تا نگرانی از بابت تأمین اقلام پروتئینی مردم نداشته باشیم.
وی افزود: در بسیاری از شهر‌ها در حال حاضر تعادل برقرار شده و میزان عرضه و خرید مردم با هم برابر است و قیمت همچنان پایین‌تر از قیمت مصوب تنظیم بازار است و تولیدکنندگان فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

نهاده‌های دامی مانده در گمرک ترخیص میشوند 

عباسی معروفان با اشاره به رسوب ۲.۴ میلیون تن نهاده‌های دام و طیور در گمرک اظهار داشت: همیشه میزانی رسوب در گمرک وجود دارد، ولی علت اینکه اینبار مدت زمان ماندن این نهاده‌ها در گمرک طولانی شدن برخی مشکلات ناشی از محدودیت‌های ایجاد شده در تجات بین المللی است.
وی تاکید کرد: گمرک مدارک اصلی این واردات را برای ترخیص نیاز دارد و با توجه به پرواز‌ها محدود شده اند امکان جابجایی مدارک وجود ندارد، اما با پیگیری‌های انجام شده توسط بانک مرکزی امکان ترخیص بیش از یک میلیون تن از این نهاده‌ها فراهم شده است و امیدواریم بزودی مابقی آن نیز ترخیص شود تا مرغداران و دامداران از بابت کمبود نهاده‌ها در بازار دچار مشکل نشوند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...