تگرگ ۱۵۲ میلیارد ریال به باغ‌های میاندوآب خسارت زد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تگرگ ۱۵۲ میلیارد ریال به باغ‌های میاندوآب خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به بارش تگرگ طی روزهای گذشته در این شهرستان گفت: این بارش‌ها ۱۵۲ میلیارد ریال به باغ‌های میوه این شهرستان خسارت وارد کرده است.

به گزارش اکودام، علی دیانتی روز دوشنبه اظهار داشت: پس از بررسی‌های میدانی و کارشناسی مشخص شد که ۲۰ تا ۶۰ درصد از باغ‌های میوه‌های هسته‌دار این شهرستان دچار خسارت شده است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۲۶۰ هکتار از باغ‌های هسته‌دار میاندوآب شامل آلو، هلو، شلیل، بادام و زردآلو با پیش‌بینی تولید حدود ۱۰ هزار تُن محصول بر اثر بارش تگرک دچار خسارت شده است.

وی اضافه کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است که نمونه بارز آن سرمازدگی سال قبل و خسارت آن بر باغداران بود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: کشاورزان این شهرستان برای اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی، نسبت به بیمه محصول‌های زراعی و باغی خود باید اقدام کنند.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی نزدیک به ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

بارش باران که گاهی با تگرگ شدید همراه است طی روزهای گذشته آذربایجان غربی را فرا گرفته و در برخی موارد موجب بروز سیلاب و خسارت به اراضی کشاورزی و باغات این استان شده است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...