نگرانی پزشکان از کاربرد دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

نگرانی پزشکان از کاربرد دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی

با وجود تلاش مقام‌ها و مسئولان بهداشتی و درمانی کشورهای جهان برای فراهم آوردن دستگاه‌های ونتیلاتور جهت درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، برخی پزشکان با ابراز نگرانی، از کاربرد دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای بیماران، پرهیز می‌کنند.

به گزارش اسوشیتدپرس از نیویورک، علت پرهیز پزشکان از کاربرد ونتیلاتور، آمار غیرمعمول و بالای مرگ و میر بیماران کرونایی در بیمارستان هایی است که از این دستگاه استفاده می کرده اند به گونه ای که برخی پزشکان از  احتمال زیان رساندن این دستگاه ها به برخی بیماران کرونا ابراز نگرانی می کنند.

دستگاه ونتیلاتور، گاز اکسیژن را وارد ریه بیماری می کند که شش هایش از کار افتاده است، اما کاربرد این دستگاه، مستلزم تزریق داروهای آرامبخش به بیمار به منظور وارد کردن و قرار دادن لوله در گلویش است.

هرچند مرگ ومیر در چنین بیمارانی، صرف نظر از علت نیازمندی آنان به دستگاه کمک تنفسی، معمول است و به گفته کارشناسان به طور کلی ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران دارای مشکلات شدید تنفسی که از ونتیلاتور استفاده می کنند، جان خود را از دست می دهند، اما به گفته مقام های شهر نیویورک، ۸۰ درصد یا بیشتر بیماران مبتلا به این ویروس که در این شهر به این دستگاه متصل شده اند، جان خود را از دست داده اند.

به گفته دکتر آلبرت ریتزو رئیس انجمن بیماری های ریوی آمریکا، نسبت مرگ و میر بالاتر از حد عادی، در شهرها و ایالت های دیگر ایالات متحده نیز دیده شده و گزارش های همانندی نیز آمار مرگ و میر بیماران متصل به ونتیلاتور را در انگلیس ۶۶ درصد و در ووهان چین ۸۶ درصد نشان داده است که علت آن مشخص نیست و شاید به وضع جسمانی بیمار پیش از ابتلا یا شدت بیماری در هنگام وصل شدن به این دستگاه، بستگی داشته باشد.

اما برخی از کارشناسان بهداشت و درمان گمان می کنند که خود این دستگاه با فعالسازی یا تشدید واکنش زیان بار نظام مصونیت برخی بیماران، وضع آنان را بدتر می کند.

ویروس تازه کرونا که هنوز درمان دارویی یا واکسنی برای پیشگیری از آن ساخته نشده، عضو خانواده ویروسی است که باعث بیماری هایی از سرماخوردگی تا بیماری های شدیدتر می شود.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان کره زمین به این ویروس ناشناخته و نوظهور که همه گیری گسترده آن از اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین آغاز شد، جان خود را از دست داده اند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتتولید ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور

به گزارش خبرنگار سلامت مهر، موضوع درمان و طبابت از سالها قبل گره خورده است با تجهیزات پزشکی به گونه ای که امروز علم و دا...

بهداشت و سلامتشرایط دشوار حوزه سلامت/ امیدوارم شایسته خدمت باشم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا ظفرقندی، در این پیام، خدمات جامعه پزشکی و فداکاری آنان در دوران دفاع مقدس و نیز دوران کر...

بهداشت و سلامتمشکلات پرستاران ظرف دو هفته آینده حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در حاشیه بازدید از روند اجرایی آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در دانشکده پرستا...

بهداشت و سلامترییس زاده از مواکب درمانی در عراق بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، با حضور در مواکب پیاده روی اربعین در عراق و بازدید از خدمت رسانی پزشکان به زائرین...