سازمان ملل: هجوم ملخ‌ها همچنان امنیت غذایی آفریقا را تهدید می‌کند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سازمان ملل: هجوم ملخ‌ها همچنان امنیت غذایی آفریقا را تهدید می‌کند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو ) روز شنبه اعلام کرد که به رغم دغدغه‌ها و محدودیت‌های بحران کرونا، تلاش‌ها برای مهار حمله ملخ‌ها در آفریقای شرقی ادامه دارد.

به گزارش وب سایت سازمان ملل، هجوم ملخ‌ها به ویژه در اتیوپی، کنیا و سومالی جایی که تهدید بی‌سابقه‌ای برای امنیت غذایی و معیشت مردم برای میلیون‌ها نفر ایجاد می‌کند، نگران کننده است.

محدودیت‌هایی که توسط بسیاری از کشورها برای مهار شیوع ویروس کرونا ایجاد شده چالش‌هایی را ایجاد کرده اما فائو گفته است که برای غلبه بر موانع با دولت‌ها، کشاورزان و تولید کنندگان کشاورزی همکاری می‌کند.

“سیریل فرند” رهبر تیم فائو در آفریقای شرقی می‌گوید: هیچ کندی در روند پیشبرد اقدامات صورت نمی‌گیرد زیرا همه کشورهایی که با فائو ارتباط دارند، مبارزه با ملخ‌های بیابانی را یک اولویت ملی می‌دانند.

وی افزود: در حالی که وضعیت قرنطینه به واقعیت تبدیل می‌شوند، افرادی که درگیر مبارزه با طغیان (ملخ‌ها) هستند، هنوز مجاز به انجام عملیات نظارت و کنترل هوا و زمین هستند.

پیش بینی می‌شود بارندگی‌های گسترده در ماه مارس (اسفند- فروردین) باعث افزایش چشمگیر تعداد ملخ‌ها در ماه‌های آینده شود، با این وجود موج‌های جدید ناشی از انتقال از کنیا به سودان جنوبی و اوگاندا خواهد رسید.

فائو می‌گوید: این وضعیت همچنین در یمن که نسل جدیدی از ملخ‌ها در آن ظاهر می‌شود، نگران کننده است.

تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار هکتار در ۱۰ کشور جهان با سموم دفع آفات شیمیایی یا بیولوژیک کش‌ها درمان شده و ۷۵۰ نفر نیز برای انجام عملیات کنترل ملخ زمینی آموزش دیده‌اند.

فرند می‌گوید: اما بیماری کووید ۱۹ در تأثیر سموم دفع آفات و همچنین سمپاش موتوری تأثیر دارد.

به گفته فرند، بزرگترین چالش کنونی تأخیر در تحویل سموم دفع آفات به دلیل کاهش قابل توجه در عملیات حمل و نقل هوایی جهانی است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیطرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هزاریان شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با یادآوری اینکه اجرای طرح ملی زراعت چوب در لالی...

کشاورزیزمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کارب...

کشاورزیافزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: خودکفایی در محصولات راهبردی ...

کشاورزیمعاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امنیت غذایی زیرساخت امنیت کشورها ...