۲ هزار تن گوشت مرغ تحویل سردخانه‌های خراسان رضوی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۲ هزار تن گوشت مرغ تحویل سردخانه‌های خراسان رضوی شد

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح خرید حمایتی از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار تن مرغ گوشتی از تولیدکنندگان این استان خریداری و تحویل سردخانه شده است.

سعادت علی‌نیا روز شنبه افزود: طرح خرید حمایتی مرغ به منظور حمایت از تولیدکنندگان گوشت مرغ در شرایط شیوع بیماری کرونا از هفتم فروردین ماه امسال در این استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت قرارداد خرید چهار هزار تن گوشت مرغ میان تولیدکنندگان و این اداره کل منعقد شده که تاکنون ۲ هزار تن آن خریداری و تحویل سردخانه‌های استان شده و بقیه نیز در حال کشتار است.

وی گفت: طرح خرید حمایتی گوشت مرغ در استان همچنان ادامه دارد و به ازای هر کیلوگرم مرغ گوشتی ۱۲۷ هزار ریال طی ۲ هفته به حساب تولیدکننده واریز می‌شود.

علی‌نیا افزود: این طرح تا زمان تنظیم بازار و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان استان در این بخش ادامه خواهد داشت ضمن اینکه به این شیوه ذخایر مرغ منجمد استان نیز تکمیل می‌شود.

روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می‌شود و هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...