خسارت تگرگ به مزارع و باغات شهرستانهای استان کرمانشاه - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خسارت تگرگ به مزارع و باغات شهرستانهای استان کرمانشاه

وزش باد شدید و بارش تگرگ شب گذشته به مزارع و باغات شهرستانهای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.

به گزارش اکودام ، کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت:  بر اثر این بارش‌ها به ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از محصولات زراعی شهرستان شامل گندم، جو، کلزا، چغندرقند و نخود به طور میانگین ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
وی افزود: همچنین تگرگ به ۵۶ هکتار از باغات شهرستان ۳۵ درصد خسارت وارد کرده است.
خسارت تگرگ به باغات شهرستان دالاهو
رییس جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو گفت: بر اثر بارش تگرگ به ۸۰ درصد از محصولات سردرختی این شهرستان خسارت وارد شده است.
فیض قربانی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان دالاهو ۱۲ بار بارش تگرگ داشته ایم که به درختان گردو، بادام، گوجه سبز، سیب، گلابی، زردآلو و زیتون این شهرستان خسارت وارد شده است.

خسارت ۴۰۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ در شهرستان صحنه
علیرضا حیدری فرماندارصحنه گفت:در پی بارش شدید تگرگ شب گذشته در شهرستان صحنه حدود  ۴۰۰ میلیارد ریال به باغات این شهرستان خسارت وارد آمد.
وی افزود: طبق  برآورد اولیه جهاد کشاورزی  بارش تگرگ به بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرده است.

بارش تگرگ ۵۱ میلیارد ریال به کشاورزان سنقر وکلیایی خسارت زد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی نیز در بازدید از مزارع و باغات خسارت دیده شهرستان اعلام کرد: به علت شدت بارش تگرگ در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۴ هزار هکتار از باغات و مزارع شهرستان دچار خسارت شده است.
خسروی افزود: کارشناسان کشاورزی طی ارزیابی‌های اولیه میزان خسارت به ۳ هزار و ۴۷۰ هکتار از مزارع را ۱۰ تا ۱۵ درصد و میزان خسارت به ۲۴۰ هکتار از باغات شهرستان را ۴۰ درصد ارزیابی کرده اند.

خسارت تگرگ به کشاورزی و تاسیسات زیر بنایی شهرستان هرسین
امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین گفت:  بر اساس بررسی‌های کارشناسی بر اثر بارش تگرگ و وزش باد شدید شب گذشته به بیش از هزار و ۸۷۳ هکتار از باغات، اراضی کشاورزی، گلخانه ها، تعداد ١۶ منزل مسکونی و تاسیسات خطوط برق حوزه بیستون خسارت وارد شده است.
وی افزود: میزان خسارت بر اساس نوع و میزان کشت و وضعیت استحکامات مسکونی و تاسیساتی بین ١٠ تا ۶٠ درصد ارزیابی شده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...