توزیع یکصد هزار نهال پسته در خاش آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توزیع یکصد هزار نهال پسته در خاش آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: کار توزیع افزون بر یکصد هزار نهال پسته گلدانی با پایه بادامی در این شهرستان از روز گذشته آغاز شده است.

شیرزاد کمالی روز سه‌شنبه اظهارداشت: با هدف توسعه باغات و نیز کمک به تحقق شعار «جهش تولید» کار ایجاد نهالستان و تولید انواع نهال درختان مثمر مانند پسته در دستور کار کشاورزان پیشروی خاش قرار دارد.
وی بیان کرد: از روز گذشته توزیع نهال پسته در روستای بلوچ آباد بخش پشتکوه شروع شده و با هدف مقابله با بیماری کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش مراجعه بهره برداران به مدیریت جهاد کشاورزی نیازی به حضور در اداره نیست.
مدیرجهادکشاورزی خاش ادامه داد: کشاورزان خاش با تماس به شماره ۰۹۱۵۱۹۲۷۲۲۶  فاروق ثوری و پرداخت ۲۰ هزار ریال در قبال هر نهال به شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۱۵۱۹۴۸۳۸۰۱ به نام محمدرضا ثوری می‌توانند نهال مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی اظهار داشت: تولید پسته در این منطقه مورد توجه کشاورزان بوده و خوشبختانه بسیاری از بهره‌برداران با شناخت از مزیت‌های این محصول استراتژیک به کشت و تولید آن روی آورده‌اند و با توجه به وجود انبوه نهال در نهالستان‌ها و توزیع نهال‌ها سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار به سطح باغات پسته خاش افزوده می‌شود.
کمالی گفت: کشت پسته در مناطق پشتکوه، دشت آبخوان خاش و گوهرکوه و تمپ شهرستان تفتان رواج دارد و هر ساله با تولید قابل توجه نیاز مردم سیستان و بلوچستان و بسیاری از مناطق دیگر را تامین می‌کند.
وی بیان کرد: سالانه حدود چهار هزار تن محصول پسته از سطح حدود ۴ هزار هکتار باغات بارور خاش و تفتان برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...