سوال استاندار و پاسخ مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سوال استاندار و پاسخ مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با دغدغه‌هایی از جنس نگرانی‌های مردمی، سوالاتی را از مدیرکل دامپزشکی در خصوص «مایه‌کوبی دام‌ها» و «حمل‌ونقل خوراک دام» پرسید، که وی نیز در ادامه به آنها پاسخ داد.

«محمدمهدی شهریاری» روز یکشنبه در این جلسه اظهار داشت: روشنگری در مورد «رعایت نکات بهداشتی هنگام مایه‌کوبی دام‌ها و اینکه چرا از حمل و نقل خوراک دام در شهرستان‌های استان جلوگیری می‌شود»، ضروری است؛ زیرا اولی موجب ایجاد شبهه و دومی به افزایش کرایه خودروها منجر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیز ابتدا گزارشی از وضعیت کنترل‌های بهداشتی محیطی در سطح استان ارائه و از ضبط ۲۰ تن فرآورده غیرمجاز، پلمب ۱۰۰ واحد غیرمجاز، ارجاع ۲۳ واحد به دادسرا و پنج واحد به تعزیرات طی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال خبر داد.

«کامیار داهیم» افزود: دامپزشکی استان علاوه بر این، ۵۲ محور را برای کنترل کشتارهای غیرمجاز تحت‌نظر داشته و سه تن فرآورده غیرمجاز را هم امحاء کرده است.

وی در ادامه به دغدغه و سوالات استاندار پاسخ داد و اظهار داشت: حمل و نقل دام زنده و حتی طیور بر اساس ثبت در سامانه انجام می‌شود و در غیر این صورت مشمول قاچاق می‌گردد؛ لذا محدودیت‌های حمل و نقل به دلیل ثبت نشدن آن در سامانه طرح شده است.

وی افزود: تامین خوراک صنعتی مورد نیاز برای واحدهای دامداری و مرغداری هم باید در سامانه ثبت شود و بارنامه دریافت گردد اما در حال حاضر برای علوفه هیچگونه مجوزی لازم نیست و بیشتر بر اساس مراودات محلی انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی هم به ظاهر قانع شد و در پایان خطاب به فرمانداران استان، گفت: در این مورد مساعدت لازم را انجام دهید تا دامدارانی که از شهرستان‌های دیگر علوفه خود را تامین می‌کنند، به قاچاق روی نیاورند و قیمت حمل و نقل نیز افزایش نیابد.

به گزارش ایرنا بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از ۱۰ نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...