خرید بیش از ٧٠٠ تن مرغ مازاد از مرغداران گیلان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خرید بیش از ٧٠٠ تن مرغ مازاد از مرغداران گیلان

معاون بهبود تولیدات دامی گیلان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در گیلان و تعطیلی هتل ها و رستوران ها و عدم حضور مسافر با کاهش تقاضا برای خرید مرغ مواجه شدیم که در این راستا تاکنون افزون بر ٧٠٠ تن مرغ مازاد از مرغداری های گیلان خریداری شده است.

گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، حاکیست ، علی اکبرنژاد با اشاره به بحران اخیر شیوع ویروس کرونا و کند شدن بارگیری نهاده ها در بخش دام و طیور از مبادی به استان افزود: با پیگیری این سازمان و به منظور تامین نیاز تولیدکنندگان از اول اسفند ماه سال گذشته تاکنون از محل ذخایر استانی شرکت پشتیبانی امور دام به میزان ۱۵ هزار تن ذرت، ٢ هزار تن سویا، ٣ هزار تن جو و ۵ هزار تن سبوس  بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور استان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفند با نزدیک شدن  سال نو و پیش بینی ورود مسافران به استان گیلان،افزایش یافته بود که متاسفانه به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، عدم ورود مسافران، تعطیل شدن رستوران ها، هتل ها و مراسم شاهد کاهش تقاضا برای مرغ و افزایش عرضه شد.

وی افزود: این شرایط موجب کاهش قیمت مرغ زنده و لاشه  حتی زیر قیمت مصوب تعزیرات و بروز ضرر و زیان به مرغداران شده است.

اکبرنژاد با اشاره به اقداماتی که از طرف شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد تولید مرغ گیلان به قیمت مصوب انجام شده، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران استان خریداری شده و این روند فعلا ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ۳ مورد نهاده دامی ذرت، جو و کنجاله سویا در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته و در خصوص تامین نهاده مشکلی نداریم، خاطر نشان کرد: توزیع نهاده ها در سامانه بازارگاه عرضه می شود و هیچ محدودیتی در فروش نهاده ها نداریم.

استان گیلان دارای ٨٢٠ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت تولید ١٩ میلیون قطعه در هر دوره است و با تولید سالیانه حدود ١٧٠ هزار تن ۱٠ درصد مرغ کشور را تولید می کند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...