۴۳ واحد فرآوری و دامداری تعطیل در گلستان احیاء می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس کل دادگستری گلستان:

۴۳ واحد فرآوری و دامداری تعطیل در گلستان احیاء می شود

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان از برنامه این دستگاه برای احیای ۴۳ واحد فرآوری و دامداری تعطیل این استان در سال جهش تولید خبر داد.

هادی هاشمیان صبح شنبه در خصوص برنامه های دادگستری برای جهش تولید، اظهارکرد: یکی از برنامه هایی که امسال با کمک یکی از بانک ها در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بر آن تمرکز کرده ایم بازگشت به تولید ۴۳ واحد دامداری و فرآوری محصولات کشاورزی است.

هاشمیان افزود: با حضور کارشناسان بانک، همه این واحدها بازرسی و مشکلات، موانع و علت تعطیلی آنها به تفکیک تدوین شده است.

وی ادامه داد: در یک برنامه زمانبندی ۶ ماهه مشکلات این واحد ها با حضور کارشناسان قضایی و بانکی استان در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری بررسی و برای رونق دوباره این واحدها چاره اندیشی خواهد شد.

هاشمیان گفت: با احیای این واحدها، دو هزار و ۷۰۰ راس به ظرفیت دامداری های استان و ۷۱ هزار تن هم به ظرفیت تولید و فرآوری محصولات دامی و کشاورزی استان اضافه می شود.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان بیان کرد: در یک سال و نیم گذشته پرونده بیش از ۳۰۰ کارخانه و واحدتولیدی که مشکل داشتند در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بررسی و دستورهای لازم برای رفع موانع و مشکلات تولید این واحدها صادر شد.

هاشمیان افزود: در این مدت هشت کارخانه که برخی از آنها چند سال تعطیل بودند دوباره احیا شدند و کارگران آنها مشغول به کار شدند.

وی گفت: در سال جهش تولید برنامه مدون و دقیق برای کمک به واحدهای تولیدی بالاخص برداشتن موانع از سر راه تولید با کمک دستگاه های اجرایی و بانک ها دنبال می کنیم.

هاشمیان از افزایش نظارت ها هم خبر داد و گفت: برای کمک به تولیدکنندگان و جلوگیری از دست اندازی بر سر راه تولید، نظارت دادگستری و دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی بیشتر می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان از اقدامات بانک ها و دستگاه های اجرایی مانند امور مالیاتی و تامین اجتماعی برای همکاری با ستاد اقتصاد مقاومتی و کمک به تولیدکنندگان در سال گذشته قدردانی کرد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...