مرغ مازاد تولیدکنندگان هرمزگان خریداری می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مرغ مازاد تولیدکنندگان هرمزگان خریداری می شود

معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: در پی شیوع بیماری کرونا در پایان سال و کاهش عرضه و تقاضای مصرف گوشت مرغ، مرغ مازاد تولید کنندگان خریداری و ذخیره سازی می شود.

طهماسب غلام پور بیان داشت: توسط بیش از ۲۵۰ واحد مرغ گوشتی فعال در استان در سال گذشته بالغ بر ۳۷ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است که این مقدار تولید در مقایسه با تولید سال ما قبل آن ۴ هزار تن افزایش تولید را نشان می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه در پی شیوع بیماری کرونا در پایان سال ۹۸ وضعیت عرضه و تقاضای مصرف گوشت مرغ دچار چالش شد و همین امر موجب کاهش قیمت مرغ گردید، در همین راستا با هماهنگی مجموعه دستگاه‌های ذیربط شامل حوزه تنظیم بازار استان، مجموعه استانداری و شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ مازاد واحدهای تولیدی از پنجم فروردین ۹۹ به بعد شده است.

غلام پور ادامه داد: بمنظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان مرغ گوشتی ظرف پنج روز گذشته بیش از ۴۲ تن مرغ مازاد خریداری شده و بر اساس سیاستهای ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و استانداردهای لازم، ذخیره سازی شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه در روزهای آینده نیز مازاد مرغ تولیدی از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره‌سازی خواهد شد اظهارداشت: بخشی که نیاز است بطور مرتب و به صورت مرغ گرم با فعالیت مستمر کشتارگاه‌ها، واسطه‌های مربوطه و همچنین همکاران ما در سطح شهرستان‌ها وارد بازار مصرف می‌شود.

غلام پور با اعلام اینکه همکاران ما در شهرستانها به عنوان ناظر کشتارگاه‌ها به صورت شبانه حضور داشته و فعال هستند افزود: تنظیم بازار شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداری‌ها، فعالیت کشتارگاه‌ها را رصد می‌نمایند و امیدوار هستیم این کاهش قیمت، که به علت کاهش کشش بازار و تقاضا حاصل شده است با خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ مازاد تولیدی، بازار قیمت را تنظیم و ضرر و زیان حاصل از این موضوع را جبران کند.

وی با اشاره به موضوع نهاده‌ها نیز عنوان کرد: به منظور تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولید کنندگان طی مکاتبات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده، ذرت و سویا مورد نیاز مرغداران و همچنین جو مورد نیاز دامداران تأمین گردیده است.

وی در پایان گفت: کشتارگاه‌های استان در ایام تعطیلات نوروزی به صورت کشیک فعال بوده و تا پایان ۱۶ فروردین به صورت صددرصد مجموعه کشتارگاه‌های استان فعال خواهند بود تا نیاز استان را تأمین نموده و هم اینکه در امر ذخیره سازی مرغ مازاد تولیدی نگرانی تولیدکنندگان را مرتفع کنیم.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...