قیمت گوشت قرمز در بجنورد کاهش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز در بجنورد کاهش یافت

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان بجنورد گفت: علیرغم کاهش میزان کشتار دام در کشتارگاه بجنورد، قیمت گوشت قرمز نیز در مرکز استان خراسان شمالی کاهش یافته است.

حسین قاسم زاده روز چهارشنبه اظهار داشت: قیمت گوشت گوسفند به ازای هر کیلوگرم، ۵۰ هزار ریال کاهش یافته و اکنون هر کیلوگرم آن ۹۰۰ تا یک میلیون ریال عرضه می شود، این در حالی است که پیش از این، قیمت این محصول ۹۵۰ تا یک میلیون و ۵۰ هزار ریال عرضه می شد.

وی در باره دلیل کاهش قیمت گوشت قرمز گفت: با افزایش قیمت مشتقات گوشت، قیمت گوشت قرمز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش از این که کشتار زیاد بود، قیمت اجزا و مشتقات لاشه گوسفند، پایین آمده بود زیرا تقاضا برای آن به شدت کاهش یافته بود.

وی افزود: پیش از نوروز، قیمت مشتقات گوسفند کاهش یافته بود و برای جبران آن، قصابان قیمت گوشت قرمز را افزایش داده بودند، اما اکنون، با کاهش میزان کشتار دام، عرضه مشتقات از جمله جگر و کله پاچه، کاهش و قیمت آن بالا رفته و در مقابل، قیمت گوشت کاهش یافته است.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: قیمت جگر گوسفندی که پیش از نوروز تا هر کیلوگرم ۸۰۰ هزار ریال کاهش یافته بود اکنون به یک میلیون و ۱۵۰ هزار ریال رسیده است.

خراسان شمالی از قطب های دامپروری و تولید گوشت در کشور است.

سه میلیون واحد دامی در خراسان شمالی نگهداری و پرورش داده می شود و پنج هزار و ۲۸۷ راس دام سنگین در ۱۱۱ گاوداری صنعتی استان نگهداری می شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...