سیزده به‌در بعد از غلبه بر کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیزده به‌در بعد از غلبه بر کرونا

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: در زمان حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور برخی از آداب و سنن نظیر سیزده به‌در و دیدو بازدیدهای خانوادگی باید به بعد از غلبه بر این بحران موکول شود.

مجید ابهری روز چهارشنبه اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به ضرورت قرنطینه خانگی باید به بیکاران، بازنشستگان و اقشار محروم جامعه بسته‌های حمایتی داده شود.

وی ادامه داد: روان‌شناسان و جامعه‌شناسان نیز باید با تشکیل تیم‌های آموزشی محلی (با کمک شهرداری‌ها و مساجد هر منطقه) و بهره‌گیری از دلایل علمی منافع مادی و معنوی حضور در خانه را برای جامعه مشخص کنند.

به گفته ابهری، در حال حاضر خروج از منزل علاوه بر گسترش این بیماری (کرونا ویروس) سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.

این رفتارشناس تصریح کرد: دیدو بازدیدها و برخی آیین و سنن ها نظیر سیزده به در بعد از غلبه بر این بیماری نیز قابل اجرا است و ارتباطات اجتماعی در زمان حاضر با استفاده از تلفن و فضای مجازی هم برقرار می‌شود.

ابهری افزود: جامعه‌شناسان و روانشناسان هم باید دلایل ذهنی، علمی و کاربردی خود را در این خصوص در رسانه‌ها به‌ویژه صدا وسیما ارائه کنند.

وی یادآور شد: این کارشناسان همچنین با پخش بولتن و بروشور توسط شهرداری‌ها و بسیج هر منطقه باید از خروج مردم جلوگیری کنند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...