قیمت نان در شهرها ۵۰ درصد افزایش یافت| روستاها هنوز به قیمت سابق نان می فروشند! - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
افزایش رسمی قیمت نان از امروز

قیمت نان در شهرها ۵۰ درصد افزایش یافت| روستاها هنوز به قیمت سابق نان می فروشند!

نانوایی

عزیزی، عضو اتحادیه نانوایان شهرری گفت: از امروز قیمت نان ۵۰ درصد افزایش می یابد. هرچند هنور نرخ نامه ها تایید نشده ولی قیمت نان به طور غیررسمی از یک ماه قبل افزایش یافته است.

افزایش قیمت نان از جمله مواردی است که دائما از سوی فعالان این بخش پیگیری می شود و در حالی که سال گذشته افزایشی اعمال نشد در سال جاری با افزایش ۵۰ درصدی موافقت شده است. این در حالی است که به گزارش خبرنگار بازار افزایش قیمت انواع نان در تهران از اوایل اردیبهشت اعمال شده است و به دلیل اینکه از سوی نهادهای مربوطه به صورت رسمی اعلام نشده است هر واحد نانوایی مطابق خواست خود درصدی افزایش قیمت را اعمال کرده است.

قامتعلی عزیزی، عضو اتحادیه نانوایان شهرری در خصوص صحت یا عدم صحت افزایش قیمت نان به «بازار» گفت: تا به امروز به حدی شایعه پیرامون قیمت نان بوده است که باز هم شک داریم از امروز افزایش قیمتها را اعمال کنند.

در روستاها قیمت نان افزایش نیافته چون هنوز استانداری نرخ نامه را تایید و امضا نکرده است

استانداری هنوز نرخ نامه را تایید نکرده است
عزیزی افزود: با این وجود شاهد هستیم که نانواها خود قیمت ها را افزایش داده اند؛ یعنی قیمتی که با استاندار و فرماندارها به توافق رسیده ایم از حدود یک ماه قبل در حال اعمال شدن است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها  در برخی  مناطق حاشیه شهر و روستاها قیمت نان افزایش نیافته چرا که در آن مناطق اصرار بر این است که قبل از افزایش نرخ نامه ها در نانوایی ها نصب گردد. این در حالی است که چون استانداری هنوز نرخ نامه ها را تایید و امضا نکرده است اتحادیه ها نیز نمی توانند نرخ نامه ها را به واحدهای نانوایی تحویل بدهند.

عزیزی گفت: به این ترتیب به غیر از نانوایی های مناطق روستایی و حاشیه استان تهران، بقیه واحدهای نانوایی از ابتدای ماه رمضان افزایش قیمت ها را اعمال کرده اند و تا آخر ماه رمضان نیز کاملا فراگیر شد.

یکسان نبودن قیمت نان در استانهای مختلف در پی اشتباه مسئولین کشور ادامه دارد
این عضو اتحادیه نانوایان شهرری در خصوص یکسان نبودن نرخ نان در شهرها و استانهای مختلف نیز گفت: متاسفانه هر استان و شهری نرخ جدایی دارد در حالی که هزینه های واحدهای صنفی در شهرهای مختلف تفاوتی با هم ندارد.

وی در خصوص دلیل یکسان نبودن قیمت نان در کشور نیز گفت: عدم یکسان سازی قیمت نان در کشور به دلیل اشتباهات مسئولین قبلی بوده که در هر شهرستان یک قیمت داده اند و لذا بر مبنای همان روش قبلی الان هر شهری نسبت به قیمت قبلی افزایش قیمت می دهد و باز هم قیمت ها متفاوت خواهد بود.

در خواست افزایش ۸۰ درصدی قیمت نان را داریم اما با افزایش ۵۰ درصدی موافقت شده است

قیمت نان لواش در استان تهران ۴۵۰ تومان شد
عزیزی در خصوص میزان افزایش قیمت نان نیز اظهار داشت: ما سال گذشته درخواست افزایش ۵۰ درصدی را داده بودیم اما بر اساس هزینه ها و تورم امسال درخواست افزایش ۸۰ درصد را داریم. با این وجود فعلا افزایش ۵۰ درصدی تصویب شده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب از امروز به صورت رسمی قیمت نان لواش از ۳۰۰ تومان به ۴۵۰ تومان می رسد.

عزیزی گفت: اگرچه چون هنوز قانونا این افزایش نرخ را اعلام نکرده اند و  قانونی نیست که واحدهای نانوایی از آن تبعیت کنند، قیمت ها در سطح شهر متفاوت خواهد بود.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...