ذخیره‌سازی ۱۷۴ تن مرغ در لرستان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ذخیره‌سازی ۱۷۴ تن مرغ در لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در راستای جمع آوری و خرید مرغ مازاد بر نیاز مصرف، ١٧٤ تن گوشت مرغ منجمد و ذخیره‌سازی شد.

عبدالرضا بازدار روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: رشد شتابان تولیدات طیور و تغییر الگوی مصرف به سمت استفاده از گوشت سفید و افزایش تقاضا، تحولات بزرگ در صنعت طیور کشور و به تبع آن در لرستان به وجود آورده است.

وی افزود: اکنون بیش از ۶۳۰ واحد مرغ گوشتی با تولید ۱۲.۹میلیون قطعه در دوره و با پتانسیل تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: صنعت پرورش مرغ گوشتی از نظر اشتغال زایی و توسعه فضای کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است و حلقه های متعددی در زمینه تولید و عرضه گوشت مرغ دخیل می‌باشد.

بازدار ادامه داد: بیش چهار هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در واحدهای پرورش مرغ گوشتی مشغول به فعالیت هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۱ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان صورت گرفته که میزان ۷۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای جوجه‌ریزی در ماه‌های پایانی سال به منظور تامین گوشت مرغ ایام عید متاسفانه هم زمانی شیوع ویروس کرونا در کشور باعث کاهش تقاضای مصرف و مشکلاتی برای مرغداران در زمینه قیمت و فروش مرغ های پرورش یافته به وجود آورده است.

بازدار افزود: از ابتدای امسال تاکنون در راستای جمع آوری و خرید مرغ مازاد بر نیاز مصرف، ١٧۴ تن گوشت مرغ منجمد و ذخیره‌سازی شد.

وی گفت: این عملیات تا پایان فروردین‌ماه و تا زمان جمع‌آوری تمام مرغ مازاد مرغداران با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان ادامه می‌یابد و بر اساس تجربیات سنوات قبلی مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده هم در فصل تابستان برای تنظیم بازار گوشت مرغ که با کمبود احتمالی مواجه خواهیم شد قابل عرضه و مصرف می باشد.

وی اضافه کرد: در ایام پایانی سال گذشته بیش از پنج هزار تن ذرت و یکهزار تن کنجاله سویا از محل سهمیه‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان بین مرغداران توزیع شده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...