تعاون روستایی اهرم و بازوی قدرتمند سازمان جهاد کشاورزی است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تعاون روستایی اهرم و بازوی قدرتمند سازمان جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اهمیت و ضرورت نظارت تعاون روستایی بر عملکرد اتحادیه و تعاونی های کشاورزی، گفت: تعاون روستایی اهرم و بازوی قدرتمند این سازمان است.

محمدفرید سپری صبح دوشنبه در دیدار با مدیران سازمان تعاون روستایی و مسئولان اتحادیه‌های تعاونی تولید، دامداران و زنبور داران و اتحادیه تعاونی روستایی استان کردستان، اظهار داشت: تعاون روستایی اهرم و بازوی قدرتمند سازمان جهاد کشاورزی کردستان است که می‌تواند با تعامل و همکاری هرچه بیشتر با سازمان اقدامات با ارزشی در بخش کشاورزی به انجام برساند.

وی افزود: بخش خصوصی با محوریت تشکل‌ها و ساز و کارهای علمی و عملی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات و موانع موجود بر سر راه بخش کشاورزی را مرتفع و با چابکی خاص در جهت تحقق اهداف تولید و اشتغال فعالیت نماید و راه برای توسعه فراهم تر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بخش خصوصی قطعاً می‌تواند در حوزه‌های تولید و جذب بازار هدف، بازرگانی و صادرات به موفقیت‌های چشمگیری برسد.

سپری ضمن اشاره به حمایت مقامات ارشد استانی از بخش کشاورزی به عنوان یک مزیت ویژه شرایط را برای تحقق اهداف کلان کشاورزی میسر دانست و یادآور شد: شبکه تعاون روستایی نیز به صورت مویرگی در همه حوزه‌ها نفوذ داشته و به عنوان یک شبکه بازرگانی از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی بهره مند است که باید با تبحر و مدیریتی زیرکانه این ظرفیت را مورد استفاده قرارداد و افکار نو و ایده‌های خلاق باید بیش از پیش در این شبکه به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات هم اندیشی با حضور نخبگان و فعالان تشکل‌های بخش کشاورزی و تعاون روستایی، بیان کرد: خروجی این جلسات بارش افکاری را خلق می‌کند که می‌تواند ساز و کار مناسبی برای اجرای هر چه بهتر اهداف بخش کشاورزی مهیا و برای بهره برداران موقیت های ویژه ای را فراهم سازد. وی افزود: محصول توت فرنگی برند استان کردستان باید در رأس جلسات بارش افکار قرار گیرد و بتوانیم برای تولید و توسعه تجاری این محصول اقدامات خوبی انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تولید باید تقاضا محور و بر اساس نیاز بازار انجام گردد. همچنین کشاورزی قراردادی یک راهکار بسیار مناسب برای اقتصادی کردن تولیدات بخش کشاورزی است و باید با توسعه این روش بیش از پیش در بخش کشاورزی به تولیدات بخش کشاورزی رونق دهیم.

سپری با اشاره به ضرورت نظارت، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که کنترل و نظارت، برای مچ گیری نیست، بلکه برای جلب اعتماد بیشتر است و با توجه به فرموده ایشان و تجارب گذشته امر نظارت بر شرکت‌های تعاونی از اهم وظایف سازمان تعاون روستایی است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...