خودداری دامداران از چرای دام در ارتفاعات استان سمنان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خودداری دامداران از چرای دام در ارتفاعات استان سمنان

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان گفت: دامداران، با توجه به بارش‌ها در ارتفاعات این استان، از چرای دام‌ها در ساعات ناآرام هوا به دلیل خطر سیلاب در این مناطق و مسیل‌ها خودداری کنند.

نادیا میرشجاع عصر یکشنبه با اشاره به کاهش نسبی دمای هوای سمنان، افزود: کشاورزان و باغبانان این استان به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سردرختی‌ها هشدارها را جدی بگیرند و تمهیدات لازم را لحاظ کنند.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش محسوس دما گلخانه‌داران و مرغداران نسبت به تنظیم دما، رطوبت تهویه و نور گلخانه‌ها و کنترل سطوح پوششی سالن‌ها اقدام کنند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان ادامه داد: بارش‌ها به همراه رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف استان تا ۷۲ ساعت آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش ۲ تا پنج درجه‌ای دمای هوای سمنان، تصریح کرد: باد شدید در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مناطق استان سمنان را در برخی از ساعت‌ها در می‌نوردد.

میرشجاع ابرازداشت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان به ترتیب ۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد بود.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان گفت: در این مدت، رضوان و شهمیرزاد با ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمسار با ۲۶ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...