فضای مجازی، شکارچی اردکهای سرسبز را در مهاباد به دام انداخت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فضای مجازی، شکارچی اردکهای سرسبز را در مهاباد به دام انداخت

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: شکارچی متخلفی که تصاویری از شکار غیرمجاز خود را در فضای مجازی منتشر کرده بود، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

فاروق سخنور روز یکشنبه اظهار داشت: این فرد پس از اقدام به شکار غیرمجاز ۶ قطعه مرغابی وحشی از نوع اردک سرسبز و فیلوش، تصاویری از آن را در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود منتشر کرده بود که توسط یگان حفاظت محیط زیست مهاباد شناسایی شد.

وی ادامه داد: این متخلف در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه در محل پایین دست روستای «داشخانه» اقدام به شکار غیرمجاز این پرندگان کرده بود که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شد.

سخنور تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست و پیگیری تخلفات شکار و صید غیرمجاز، حد و مرزی نداشته و در هر زمان و مکانی قابل پیگرد قانونی و رسیدگی خواهد بود.

اردک فیلوش اردکی نسبتا لاغر، با گردنی دراز و دم بلند و نوک تیز و گردنی به رنگ قهوه‌ای شکلاتی و سینه‌ای سفید دارد که سفیدی آن تا طرفین گردن امتداد پیدا می‌کند؛ سطح پشتی و پهلوهایش خاکستری کمرنگ و شاه‌پرهای وسطی دمش دراز و نوک‌تیز است .

اردک سَرسَبز هم پرنده‌ای از گروه پهنه‌چینان است؛ اکثر نژادهای اردک‌های اهلی از انواع این اردک بوده که در مناطق تالابی، نیزارها، سواحل دریا و مصب رودخانه‌ها به سر برده و روی زمین، لابه لای علف‌ها یا در میان درختان آشیانه می‌سازد.

مهاباد با داشتن زیستگاه‌ها و تالاب‌های بین‌المللی «کانی‌برازان» و «قوپی‌باباعلی» و نیز تالاب‌های دایمی «حسن‌خان» و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله «گروس»، «داشخانه» و «قره‌قشلاق» یکی از مناطق مهم تالابی در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و نخستین تعاونی زیست محیطی کشور نیز در سال ۱۳۷۵ در این شهرستان تاسیس شده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...