اجرای پروژه مدیریت چرا در سطح ۱۹۰ هزار هکتار از مراتع ورامین - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرپرست اداره منابع طبیعی ورامین و قرچک خبر داد؛

اجرای پروژه مدیریت چرا در سطح ۱۹۰ هزار هکتار از مراتع ورامین

ورامین- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین و قرچک گفت: پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح ۱۹۰ هزار هکتار از مراتع قشلاقی شهرستان ورامین به مرحله اجرا در آمده است.

اصغر سپه وند صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل چرای بهاره و کوچ عشایر، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح ۱۹۰ هزار هکتار از مراتع قشلاقی شهرستان ورامین به مرحله اجرا در آمده است.

سپه وند با اشاره به اینکه این پروژه از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید افزود: این پروژه با هدف حفظ و توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب و ارتقا اکوسیستم عرصه‌های طبیعی اجرایی شده است.

وی افزود: در مدیریت چرا اکیپ‌های کنترل دام متشکل از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی این مراتع مستقر شده و علاوه بر کنترل پروانه چرای بهره برداران، از ورود زود هنگام دام به این مراتع جلوگیری به عمل می‌آورند.

سپه وند خاطر نشان کرد: مراتع قشلاقی ورامین هر ساله و در هر یک از دو فصل بهار و پاییز میزبان حدود ۳۲ هزار واحد دامی می‌باشد.

این مقام مسئول در ادامه از آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همزمان با تعطیلات نوروز در امر پیشگیری و مقابله با هرگونه سو استفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی خبر داد و تاکید کرد: اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی خواهند کرد.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره هرگونه تخلف و تصرف به عرصه‌های منابع طبیعی می‌باشد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...