۳۳۰ هزار تن گندم در استان قزوین برداشت می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۳۳۰ هزار تن گندم در استان قزوین برداشت می شود

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی این استان برداشت شود.

تورج بنیادی اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از راضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم رفته است.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۴۷ هزار و ۷۶۴ هکتار به زیر کشت محصول گندم آبی و ۱۰۶ هزار و ۶۹۲ هکتار به زیر کشت گندم دیم رفته است.

بنیادی در ادامه به مصوبه هیئت دولت در افزایش قیمت تضمینی خرید گندم در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای حمایت از تولید کنندگان داخلی و در جهت کاهش هزینه‌های تولید قیمت گندم با ۴۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۵ هزار ریال رسید.

به گفته وی این افزایش قیمت در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی، هدفمند کردن تولید گندم داخل کشور و حمایت تولید کنندگان داخلی انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: برای حفظ کیفیت و کمیت گندم تولید شده در استان قزوین توجه به کنترل و مبارزه بموقع با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مزارع گندم از مهمترین ابزار برای رسیدن به خودکفایی در تولید این محصول است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیکمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته ...

کشاورزیتحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: بنا بر پیش بینی اداره...