باند سارقان مسلح احشام به دام افتادند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی ؛

باند سارقان مسلح احشام به دام افتادند

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه احشام خبر داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه احشام خبر داد و گفت: اعضای این باند به سرقت مسلحانه ۲۳۷ راس دام و سه دستگاه خودرو، در سه استان کشور اعتراف کردند.

سردار  مفخمی شهرستانی افزود: در ماه‌های قبل با وقوع چندین مورد سرقت از دامداری‌ها در شهرستان‌های شازند و خمین و اقدام مسلحانه اعضای یک باند در برخی از سرقت‌ها، تیمی تخصصی و مشترک از کارآگاهان پلیس آگاهی این موضوع را پیگیری کردند.

او گفت: در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس، سرانجام اطلاعات و سرنخ هایی از دست داشتن اعضای این باند در ارتکاب سرقت احشام در دو استان لرستان و خوزستان به دست آمد که با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند پلیس، سارقان شناسایی و عملیات دستگیری آنان آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه افزود: با تعامل اطلاعاتی انجام شده با استان‌هایی که این سارقان در آن اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دادند، سرانجام در عملیاتی برنامه ریزی شده، ۲ نفر از اعضای باند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خمین دستگیر و فرد دیگر نیز که به علت ارتکاب جرمی دیگر در ندامتگاه به سر می‌برد، شناسایی که با هماهنگی‌های صورت گرفته با مرجع قضائی برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان خمین انتقال شدند.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اعترافات متعدد دستگیرشدگان این عملیات گفت: اعضای این باند در تحقیقات پلیسی و نیز با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده به سرقت ۲۳۷ راس دام در ۱۳ فقره سرقت مسلحانه احشام در استان های مرکزی، لرستان و خوزستان و همچنین سه فقره سرقت خودرو در شهرستان های خمین، گلپایگان و شازند و ۵ فقره سرقت نافرجام احشام در این استان‌ها اعتراف کردند.

او با اشاره  ادامه داشتن تحقیقات تخصصی پلیس از اعضای این باند حرفه ای سرقت خاطر نشان کرد: عدم توجه به توصیه‌های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل حفاظتی برای نگهداری از احشام و اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس از عواملی است که زمینه‌ساز بروز سرقت از دامداری‌ها می‌باشد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...