تردد عشایر شیروان محدود می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
به منظور مقابله با کرونا

تردد عشایر شیروان محدود می‌شود

فرماندار شیروان گفت: با بستری شدن ۲ نفر از عشایر شهرستان در بیمارستان که مشکوک به بیماری کرونا هستند تردد آنها از مناطق قشلاقی بویزه مراوه‌تپه استان گلستان به این خطه محدود می‌شود.

امین رضا مرآتی شنبه شب در نشست اضطراری کنترل و مقابله با بیماری کرونا در مناطق عشایری با بیان اینکه ورود چند فرد آلوده از تهران به مناطق عشایری مراوه تپه باعث نگرانی شده، گفت: در صورت شیوع بیماری کرونا در بین عشایر مخصوصا عشایر  این شهرستان در استان گلستان،  خسارت بسیار سنگینی را در سطح استان و شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: دستگاه های ذیربط  استان نیز نسبت به ارائه خدمات ویژه به جامعه عشایری مساعدت کرده و در  کنترل ورود عشایر حساسیت بیشتری را مدنظر داشته باشند.

فرماندار شیروان با اشاره به اینکه برنامه های مداخله ای ادارات عشایری و شبکه بهداشت  و درمان شیروان مشخص شده است گفت: ضمن توزیع اقلام ضدعفونی در محلات عشایر خصوصا شهرک عشایری دوین، در صورت ورود فرد آلوده به این مناطق، اقدامات مداخله ای برای قرنطینه کردن افراد صورت خواهد گرفت.

مرآتی گفت: یک تیم خدمات بهداشتی و درمانی به همراه پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده فردا سوم فروردین به مراوه تپه استان گلستان اعزام می شود.

از هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر کوچرو خراسان شمالی که در قشلاقات گلستان استقرار دارند، هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر شیروانی اند که در مراتع مراوه تپه، گنبد و کلاله مستقر هستند.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفری دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...