تاثیر کرونا بر بازار محصولات کشاورزی/ اروپا، مقصد صادرات خشکبار استان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان

تاثیر کرونا بر بازار محصولات کشاورزی/ اروپا، مقصد صادرات خشکبار استان

فتحی گفت: صادرات خشکبار استان عمدتا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بخشی از اروپا مانند اتریش و آلمان انجام می‌شود، ولی محصولات تازه‌خوری غالبتا به بازارهای روسیه و عراق ارسال می‌شود.

فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه خدمات رسانی سازمان جهادکشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی هم برقرار است گفت: هم در اداره کل و هم در ادارات شهرستانی همکاران بنده حضور داشته و آماده خدمات رسانی می‌باشند.

وی گفت: مراجعین محترم هم می‌توانند به صورت فیزیکی و حضوری خدمات دریافت کنند و هم با استفاده از سامانه سازمان، امکان دربافت خدمات به صورت الکترونیکی فراهم است، چرا که الان فصل کاری برای سازمان جهادکشاورزی به شمار رفته و مبارزه با انواع آفت، و تغذیه نباتی هم جز وظایف این سازمان می‌باشد.

فتحی ویروس کرونا را چالش جدی در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: تقریبا تمام بخش‌های کشور متاثر از این بیماری هستند و حتی کرونا بر خرید شیر و تولید محصولات لبنی نیز تاثیر گذاشته، کارخانجات به بهانه عدم صادرات قیمت خرید شیر را کاهش داده ولی با گره‌گشایی که انجام شده صادرکنندگان شیر خشک می‌توانند محصولات خود را بدون در نظر گرفتن کشور مقصد برای صادرات آماده کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی مقطعی است به طور مثال پیاز بعد از شروع بازار خرید و فروش کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد، تعطیلی میادین دامی هم به خودی خود دامداران را با مشکل مواجه کرده است چراکه آن‌ها در این فصل از سال قسمتی از دامهای خود را برای فروش در این میادین حاضر می‌کردند.

وی یادآور شد: در تامین نهاده‌های دامی، حمل و نقل و تهیه کود با مشکل مواجه شدیم، آهنگ حمل کود بسیار کند شده این موضوع در شرایطی است که الان فصل کود و رسیدگی میباشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی استان در سال جاری اظهارداشت: امسال نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد با افزایش صادرات مواجه بودیم در حالی که اگر با کرونا روبه‌رو نبودیم این میزان به بالای ۵۰ درصد هم می‌رسید. بخشی از سیب‌های صادراتی در انبارها موجود است.

وی افزود: صادرات خشکبار استان عمدتا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بخشی از اروپا مانند اتریش و آلمان انجام می‌شود، ولی محصولات تازه‌خوری غالبا به بازارهای روسیه و عراق ارسال می‌شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیضایعات گندم؛ از تولید تا سفره مردم

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در محل این سازمان برگ...

کشاورزیتعهد شرکت پشتیبانی امور دام به تامین گوشت بازار داخل

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: این شرکت طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن...

کشاورزیواردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی با کمترین نوسان قیمتی ضامن امنیت غذایی است. پس از برخی سیاست گذاری‌های ا...

کشاورزیگندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرد ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری ت...