۳۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری تولید شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مسئول امور گلخانه‌های جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۳۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

شهرکرد- مسئول امور گلخانه‌های جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سه هزار و ۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در چهارمحال و بختیاری تولید شد.

به نقل از اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، غلامعباس رئیس با بیان اینکه ۱۰۰ واحد گلخانه زیر کشت سبزی و صیفی‌کاری در استان قرار دارد، گفت: امسال افزون بر سه هزار و ۵۰۰ تن محصول سبزی و صیفی در استان تولید و روانه بازار شد.

وی محصولات صیفی استان را شامل خیار، گوجه و توت‌فرنگی اعلام کرد و اظهار داشت: بخش عمده از محصولات به استان‌های همجوار ارسال شده است.

وی وسعت گلخانه‌های استان را ۳۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد ۲۰ واحد گلخانه صیفی و تولید گل با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان به سیستم نرم‌افزار هوشمند مجهز شده است.

مسئول امور گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این گلخانه‌ها مجهز به نرم‌افزار و سنسور کنترل کیفیت هوا، توانایی سنجش دما و رطوبت است و قابلیت انتقال اطلاعات به صورت آنلاین به سرور مرکزی را دارد.

وی، آگاه‌سازی بهره‌بردار از تغییرات سریع آب و هوا در طول شبانه روز و جلوگیری از خسارت به محصولات گلخانه‌ای در کمترین زمان ممکن را از دیگر مزایای گلخانه‌های هوشمند ذکر کرد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...