افزایش ۱٫۵ برابری برداشت گندم در دامغان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش ۱٫۵ برابری برداشت گندم در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برداشت گندم در این شهرستان نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش داشته است.

سیدمحسن طباطبائیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت گندم در مزارع شهرستان دامغان از اواخر خردادماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از سوی کشاورزان شهرستان دامغان با ۱۱ دستگاه کمباین (چهار دستگاه بومی و هفت‌ دستگاه غیربومی) آغاز شد، تصریح کرد: کار برداشت گندم این شهرستان در اواخر مردادماه سال جاری به اتمام رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به سطح زیرکشت گندم در سال زراعی قبل این شهرستان گفت: سطح زیرکشت این محصول استراتژیک در این شهرستان حدود یک‌هزار و ۳۶۴ هکتار بوده است.

طباطبائیان میزان تولید گندم امسال را حدود چهار هزار و ۹۸۶ تن عنوان کرد و گفت: میزان برداشت گندم در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ تن بوده که نشان می‌دهد این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی درباره خرید تضمینی گندم نیز گفت: بخشی از این محصول در مراکز خرید تضمینی از سوی اداره بازرگانی و چهار مرکز دامغان، رودبار، کلاته و قدرت‌آباد خریداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: بخشی از محصول گندم نیز به‌عنوان بذر خودمصرفی برای سال زراعی آینده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...