بازگشت ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی حریم مشهد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بازگشت ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی حریم مشهد

قلع و قمع و برگرداندن حدود ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته به وضع سابق توسط ماموران جهادکشاورزی مشهد صورت گرفت.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: پس از انجام عملیات گشت و مراقبت از اراضی کشاورزی واقع در حریم شهر مشهد متوجه برخی اقدامات اولیه جهت تغییر کاربری در سطح وسیعی از اراضی شدیم و فورا در همان مراحل ابتدایی اخطار مبنی بر توقف عملیات اجرایی داده شد.

او ادامه داد: الصاق و دیوار نویسی نیز صورت گرفت و پس از هماهنگی با رئیس کمیته صیانت از حریم مشهد و دلالت نماینده دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی مشهد اقدام به قلع و قمع ابنیه و  مستحدثاتی که غیر قانونی بنا شده بود، شد.

طهماسبی زاده افزود: علیرغم اینکه سال‌هاست که از تصویب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴  و اصلاحیه آن در سال۱۳۸۵ می‌گذرد و ویلا‌های ساخته شده‌ی بدون مجوز بار‌ها و بار‌ها به تیغ لودر‌ها سپرده شده و با خاک یکسان شده اند و اخبار آن نیز به دفعات از طریق رسانه‌های مختلف و حتی سریال‌های پرطرفدار و پربیننده‌ی تلویزیونی به سمع و نظر مردم رسیده، متأسفانه برخی با ساده اندیشی، سرمایه و اندوخته سال‌ها زحمت و تلاش خود را فدای زیاده خواهی عده‌ای از فروشندگان قطعات باغی و کشاورزی می‌کنند و مغبون و ناراحت نظاره گر اتلاف سرمایه خود می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: جهل به قانون رافع مسئولیت نبوده و اصل بر این است که پس از انتشار قانون همه از آن مطلع هستند، همچنین همه آحاد جامعه باید به قانون احترام گذاشته و از اعمال خلاف قانون بپرهیزند و این موضوع که برخی عنوان می‌کنند چرا همان موقع که در شروع ساخت بودیم مانع کار ما نشدید باید گفت عدم تذکر یا اخطار مجوزی برای تداوم این کار خلاف و مانعی برای قلع و قمع نیست.

او از دستور اخیر دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: ایشان با این دستور که هم جامع بوده و هم مانع تفاسیر افراد فرصت طلب است و فصل الخطاب بسیاری از مباحث در تفسیر قانون به شمار می‌آید، جای هر گونه بهانه‌ای را برای تردید در قلع و قمع باقی نگذاشته و تصریحا دستور داده اند که در هر صورت باید مستحدثات و بنای غیر مجاز به حالت اول اعاده شود.

طهماسبی زاده این دستور را کاملاً منطبق با قانون و مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال دانست.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن در اجرای قانون، افزود: کرونا ویروس شاید محدود کننده باشد، اما متوقف کننده نیست.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...