کاهش ۲۰درصدی‌ انتشار کربن‌ شرکت‌ کوکا‌کولا ‌تا سال ۲۰۲۰ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر‌عامل کوکا‌کولا در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» اعلام کرد:

کاهش ۲۰درصدی‌ انتشار کربن‌ شرکت‌ کوکا‌کولا ‌تا سال ۲۰۲۰

مشکلات زیست‌محیطی ریشه در سیاست‌های نادرستی دارد که دنیا طی قرن‌های اخیر به‌خصوص بعد از انقلاب صنعتی در پیش گرفته است و تبعات این سیاست‌های نادرست هم دامن گیر نسل امروز شده و هم نسل‌های بعدی را درگیر خواهد کرد. به همین دلیل شرکت‌های غذایی برای ایجاد تغییر پیشگام شده‌اند و اولین و اصلی‌ترین گام را در تغییر بسته‌بندی محصولات خود می‌دانند. استفاده از مواد بازیافتی و به‌کارگیری موادی برای بسته‌بندی محصولات که بتواند بازیافت شود و مورد استفاده قرار گیرد در اولویت است. همچنین سرمایه‌گذاری در تکنولوژی‌های تازه هم مسأله‌ای بسیار کلیدی و مهم است که اغلب شرکت‌ها در این زمینه هم کار می‌کنند.

در این روزها اهمیت مسایل زیست محیطی در صنعت غذا بیش از پیش نمایان است به‌گونه‌ای که تمام مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ غذایی در دنیا در مورد عملکرد خود در این زمینه صحبت می‌کنند و بر این نکته تاکید دارند که حمایت از محیط‌زیست و سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم اولین و اصلی‌ترین کاری است که باید انجام شود. شرکت کوکا کولا یکی از قدیمی ترین و مهمترین شرکت‌های فعال در تولید نوشیدنی‌ها در دنیا است که در سالهای اخیر اقدام به تولید محصولات غذایی سالم‌تر کرده است. از جمله این محصولات می‌توان به سودای با شکر صفر اشاره کرد. تولید این محصول بعد از بحث‌های طولانی در مورد مضرات مصرف شکر در انسانها انجام شد. از طرف دیگر شرکت کوکا‌کولا اعلام کرد بطری‌های نوشیدنی‌ها را کوچک‌تر می‌کند تا در هر بار مصرف، حجم کمتری شکر و مواد مضر برای سلامتی وارد بدن مصرف‌کنندگان شود.
شرکت کوکا‌کولا در سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش تقاضا برای بطری‌های اب معدنی بود که به گفته مدیرعامل این شرکت افت تقاضا به دنبال افزایش سطح اگاهی مردم در مورد تبعات منفی پلاستیک روی محیط‌زیست و ضرورت کاهش مصرف از این ماده اتفاق افتاد.حال کوکا کولا هم مانند دیگر شرکت‌های غذایی در دنیا به‌دنبال تولید بسته‌بندی‌هایی است که دوستدار محیط‌زیست باشند و قابلیت بازیافت داشته باشند. در راستای تحقق این هدف تولید بطری‌های آلومینیومی برای آب و قوطی‌های آلومینیومی برای دیگر نوشیدنی‌ها انجام شد.
جیمز کویینسی، مدیر عامل شرکت کوکا‌کولا اخیرا مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان انجام داد و در این مصاحبه در مورد تأثیر سیاست‌های دوستدار محیط‌زیست در یک شرکت در جذب سرمایه گفت. وی در این مصاحبه اعلام کرد: به‌دلیل افزایش گرمای زمین و چالش‌هایی که انسان‌ها در اثر این تغییرات با آن روبه‌رو هستند، توجه به ردپای کربن در زمین اهمیت زیادی پیدا کرده است. در سال‌های اخیر اگر شرکتی سرمایه‌گذاری بیشتری در بخش محیط زیست و رشد پایدار تولید انجام دهد، سرمایه‌گذاران بیشتری هم تمایل دارند در ان شرکت سرمایه‌گذاری کنند و در نتیجه ارزش سهام آنها در وال استریت بالاتر می‌رود.
کویینسی در مورد عملکرد این شرکت در زمینه کاهش انتشار کربن گفت: ما گام‌های مهمی در ۱۰ سال اخیر برداشتیم. به‌عنوان مثال شرکت کوکا کولا که در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۱۰ میلیارد بطری پلاستیکی ‌تولید کرده بود، سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای بازیافت ۷۵ درصد از این بطری‌ها ظرف سه سال آینده انجام داده است. در دسامبر سال ۲۰۱۸، شرکت ‌دو پروژه سرمایه‌گذاری بزرگ ‌برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در بخش بازیافت راه‌اندازی کرد و هدف آنها بازیافت پلاستیک‌ها به‌گونه‌ای است که قابلیت استفاده دوباره در صنعت غذا را داشته باشد.
او ادامه داد: در دنیای امروز حجم انبوه پلاستیک مشکلات زیادی را برای محیط‌زیست ایجاد کرده است و هرچه بتوانیم کیفیت بازیافت را ارتقا دهیم و تولید بطری‌های پلاستیکی را به‌گونه‌ای انجام دهیم که کارایی بالاتری داشته باشند و قابلیت بازیافت بهتری داشته باشند، گام مؤثرتری برای حمایت از محیط‌زیست برداشتیم. پیش‌بینی می‌کنیم تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیمی از بطری‌های استفاده شده در شرکت کوکا کولا را بطری‌های ساخته شده از مواد بازیافتی تشکیل دهد.
مدیر‌عامل شرکت کوکا کولا تأکید کرد: من اطمینان دارم تا انتهای سال ۲۰۲۰ ، شرکت کوکا‌کولا می‌تواند انتشار کربن خود را ۲۵ درصد کاهش دهد که گام مهمی است. شرکت کوکا کولا در سال‌های اخیر اهداف بلند پروازانه‌ای را برای تولید پایدار تدوین کرد و نشان داد که در پیگیری برای تحقق این اهداف بسیار موفق عمل می‌کند. این مدیر برجسته صنعت غذا که در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از تأثیر‌گذارترین مدیران در صنعت غذای دنیا معرفی شده بود ‌در انتهای مصاحبه عنوان کرد: ما در نظر داریم شرکت کوکا‌کولا را در وضعیتی قرار دهیم تا آینده بهتری برای همه سهامداران و مصرف‌کنندگان و مردم دنیا ایجاد کند. شرکت کوکا‌کولا تولید محصولات دوستدار محیط‌زیست را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار می‌دهد و در‌صدد است تا ردپای خود را در انتشار کربن به صفر برساند.

سرخط اخبار صنعت غذا

برندهای صنایع غذاییزندگینامه بهروز فروتن ، رسیدن به موفقیت بعد از شکست

بهروز فروتن در سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شد او در امیریه‌ تهران به دنیا آمد در سن ده سالگی پدرش را از دست داد پدر او رئیس ...

برندهای صنایع غذایینگاهی به زندگی و کار شاهرخ ظهیری پدر صنایع غذایی ایران

همه در ایران  شاهرخ ظهیری را به واسطه شرکت مهرام می شناسند اما سایه نام ظهیری هم تا ابد روی مهرام سنگینی می کند.داستان ف...

غذای حلال

صنعت غذارشد ۹ درصدی بازار حلال تا ۲۰۳۱ | وقتی حلال را بر خود حرام می کنیم

محصولات حلال خاص کشورهای اسلامی است که با برند جهانی حلال در سراسر جهان عرضه می شود. با این وجود کشورهای غیر مسلمان نیز ...

پنیر

صنعت غذاشیوع کرونا به نفع یک شرکت لبنیات فرانسوی تمام شد/ معرفی «پنیر محاصره» به بازار

به نقل از راشاتودی، در یکی از نادرترین اتفاقات پس از ماه‌ها اعمال قوانین فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل شیوع کرونا یک شر...