مبارزه با علف‌های هرز در ۳ هزار و ۳۴۵ هکتار از کشتزارهای مانه و سملقان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مبارزه با علف‌های هرز در ۳ هزار و ۳۴۵ هکتار از کشتزارهای مانه و سملقان

مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان گفت: مبارزه با علف‌های هرز در سطح سه هزار و ۳۴۵ هکتار از کشتزارهای کلزا و گندم این شهرستان خراسان شمالی در سال زراعی جاری انجام شده است.

هادی قهرمانیان روز جمعه اراضی زیر کشت کلزا در این شهرستان را هزار و ۸۰۰ هکتار و گندم آبی و دیم را نیز حدود ۴۰هزار هکتار دانست.

وی عنوان کرد: سطح مبارزه با علف‌های هرز پیش رویشی و پس رویشی کلزای این شهرستان تاکنون هزار و ۴۴۹ هکتار و مبارزه با کک و شته مومی این محصول هم بیش از ۳۷۰ هکتار بوده است.

وی کل سطح زیر کشت گندم آبی vh ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم دیم vh نیز ۲۳ هزار هکتار دانست و گفت: با توجه به تاخیر در کشت تاکنون حدود ۲۰درصد از مزارع گندم آبی به مرحله پنجه زنی رسیده است.

قهرمانیان اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار و ۵۷۵ هکتار از مزارع گندم برای کنترل علف های هرز باریک برک و همچنین پهن برگ مبارزه صورت گرفته و این مبارزه ادامه دارد.

وی بیان کرد: کارشناسان این مدیریت در بازدیدهای میدانی و کلاس های آموزشی توصیه های فنی لازم را در مراحل مختلف به بهره برداران این بخش انتقال می‌دهند.

مدیر جهادکشاورزی مانه و سملقان گفت: از جمله اقدامات لازم در شرایط فعلی و در مرحله داشت استفاده از کودهای سرک و مبارزه با آفات و بیماریها و علف های هرز است.

قهرمانیان بیان کرد: علف های هرز علاوه بر تغذیه از موادغذایی خاک میزبان واسط برای آفات و بیماریهای گیاهی محسوب می شوند بنابراین ضروری است کنترل به روشهای مختلف نظیر تناوب زراعی، کاشت بذور عاری از علف هرز، وجین و استفاده از علف ‌کش ها انجام شود.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و ۸۵ هزار هکتار اراضی زراعی دارد و به عنوان قطب کشاورزی خراسان شمالی محسوب می شود.

 

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...