میزان تولیدات باغی چهارمحال و بختیاری به ۱۹۰ هزار تن رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

میزان تولیدات باغی چهارمحال و بختیاری به ۱۹۰ هزار تن رسید

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه طرحهای کشاورزی در این استان گفت: در ۴ دهه گذشته حدود ۳۰ هزار هکتار به وسعت باغات استان افزوده شد و سرجمع تولید محصولات باغی استان به ۱۹۰ هزار تن رسیده است.

حمیدرضا دانش روز دوشنبه گفت: مجموع سطح باغات استان ۴۲ هزار هکتار است که حدود ۱۵ هزار هکتار از این میزان زیر کشت بادام و ۷ تا ۸ هزار هکتار نیز گردو است. 

وی، به توسعه باغات به عنوان یک عملیات آبخیزداری اشاره کرد و گفت: کشت درختان با توجه به موقعیت استان و سازگاری با منطقه انجام می‌شود.

این مسوول جهادکشاورزی استان، در خصوص کشت نشدن درختان مثمر در فضای سبز شهری افزود: برای توسعه فضای سبز شهری از درختان غیرمثمر و یا مثمر جنگلی استفاده می‌شود.

دانش اظهار داشت: کشت درختان مثمر به‌دلیل اینکه نیاز به رسیدگی خاص دارد،  بیماری و آفات این درختان بیشتر از درختان غیر مثمر است، به همین دلیل در فضای سبز شهری درختان غیر مثمر سازگار با محیط کشت می‌شود.

وی به اجرای  طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان در مناطقی همچون لردگان، اردل و کوهرنگ که امکان توسعه در این مناطق وجود دارد، اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون یکهزار و ۸۵۰ هکتار بادام دیم و ۸۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب‌دار استان کشت شده است.

چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، شیلات، دامی و عسل به عنوان یکی از قطب کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...